Kövess:

Legutóbbi bejegyzések

kedd, április 28

A csaták = Kampányok „Az üzleti élet taktikai elemei”



a kampányok taktikája
A nyár már májussal kezdődően, az üzleti életben a taktikai elemek, a kampány szintű feladatok megoldásának, kibontásának biztosít terepet. Hogyan valósítsuk meg taktikai úton ezeket az üzleti elképzeléseket, a történelem csatái, fontos taktikai eseményei segítenek eligazodni ebben.

Az egyes híres csaták nyári időpontjainak megfelelően átnézzük melyek voltak azok májusi, júniusi, júliusi ütközetek, amelyek taktikai úton oldottak meg egyes problémákat. A háború és sport ugyanis analógiaként kitűnően szolgál az üzletépítéshez. A háborúk és a sport eredmények segítségével jól leírhatók, történetek keretébe foglalhatók, hogy hogyan lehet kijelölni stratégiai célokat, azok, hogyan valósíthatók meg, így hogyan építünk egy érthető és jól nyomon követhető történetet belőlük.

A stratégia célokban fontos szerepe van a taktikának, az egyes fontos csaták, hadjáratok megtervezésének kivitelezésének. A sportban egyes versenyek felépítésének, vagy egy bajnoki szezon és kupa sorozat megtervezésének. Ezek a részcélok valósíthatók meg taktikai úton, egy stratégia részeként.

nyári kampányok
A háborúkban, a jól megválasztott csata időpontok és helyszínek, a csata előtt kidolgozott adott eseményre szóló stratégia és az ahhoz rendelt harcmodor, egyes hadtestek kiválasztása, azok mozgása és összjátéka, az egyes váratlan momentumokra kidolgozott reakciók, az emberek képzettsége, az a tudás, amellyel a taktikai szintű feladatokat megoldják mind-mind, olyan tényező, ami jelentősen befolyásolja a csata végkimenetelét.

Taktikai úton megvalósított győzelmekre, csatákra, azonban, csak mint eseményekre emlékszünk többnyire. Egy-egy csata vezetőjének, tábornokának, csak akkor sikerült kitűnnie és fennmaradni a történelem emlékezetében, ha egyben kiváló stratéga is volt és hosszabb távú célok, hadjáratok, háborúk, politikai konfliktusok kezelésében is otthonosan mozgott.

nyári kampányok
A taktika önmagában sohasem elegendő a megfelelő eredményekhez, de megfelelő taktikai tudás nélkül viszont lehetetlen kibontani a stratégiát.  A magyar üzletépítésben elsősorban a taktikai szintű tudásanyagok használata és tanulása dominál, úgy mint marketing és értékesítés. Reméljük tanulmány sorozatunkkal mi is hozzájárulunk ennek elmélyítéséhez és segítjük a stratégiák, a stratégiai és PR gondolkodás felé való elmozdulást is.







Népszerű bejegyzések