Kövess:

Legutóbbi bejegyzések

2016. február 23., kedd

A közösségépítés napjainkban - Stratégiai alapok

Mit jelent ma a közösség? 

közösségépítés
A közösség építés már régóta kritikus koncepciója a társadalomtudományoknak. Ebben kulcsszerepet játszik a növekvő gazdasági egyenlőtlenség, a természeti és emberi katasztrófák, és a XXI. században megjelenő hadviselési módok, amelyek ma már éppen közösségeket és nem hadseregeket támadnak.

A közösség számára egy új fogalmi keretre van szükség mind az elmélet és a gyakorlat szempontjából. Újra kell gondolni a közösségeket a technológiai változások és a globalizáció, a világban zajló trendek szerint. A közösségek ugyanis mindig erőforrásokat hoznak létre, emiatt fontosak a közösségépítési stratégiák. Ma minden azt bizonyítja, hogy az egyre jobban terjedő menekült áradat, a szegény városi környékek, a törzsi népek, s ezen csoportok generálta jelentős problémák megoldása kulcsfontosságú. A nemzetközi vállalatok hatalma, valamint a közegészségügyi szervezetek súlyos erőforrás hiánya velük szemben, mind-mind azt bizonyítják, hogy az emberek önszerveződő csoportjai tudnak a leghatékonyabbak lenni, saját problémáik kezelésében. Így  ma nyugodt szívvel elmondható, hogy a helyi közösségek tartalmazzák azt a magot, ami a kívánatos jövőt rejti magában.

Ezért fontos segíteni a közösségeket mindenfelé, mert ők képesek újjáépíteni a gazdasági struktúrákat, ha megfelelő bennük a szellemi erő és összefogás. Pontosan ezért az egyik kulcskérdés a helyi közösségek, mert a megfelelően kidolgozott közösségi lehetőségek csökkentik a háztartások költségeit, csökkentik a függőséget másoktól és javítja a közvetlen környezet minőségét és elősegíti a közegészségügy fejlődését is.

A helyi közösségi stratégiák segítik az erőforrások felhasználási hatékonyságot. Igyekeznek a lakhatási lehetőségeket, az élhető környezetet az emberek minden korosztálya számára biztosítani. Sok helyen az állami és gazdasági apparátusokkal ellentétben, a jövedelmek, a versenyhelyzet mobilitását is sokkal jobban biztosítják. Ugyanakkor minden közösség számára fontos az egyediség, az egészséges és biztonságos környék. Egyre jobban összpontosítva a föld, valamint közvetlen környezetünk megőrzésére, értékeinek újrahasznosítására, ezeknek a feltétlen tiszteletére nevelve az utókort. Ezek a tényezők együttesen, mind-mind növelik a közösség erejét. Az erős fenntartható közösségek támogatása mind a városi, külvárosi és vidéki területeken, egyre fontosabb. Ezért van égető szükség az intelligens növekedési stratégiákra.

 Új koncepciók a közösségépítésben

közösségépítés
A közösség erőforrás, olyan erőforrás, amely táplálja a jó tervek megvalósítását, ezért van szükség néhány költséghatékony marketing stratégiára, hogy fel tudd építeni azt. A jól átgondolt stratégia, az ehhez párosuló taktikával szilárd eredményeket hoz. A kreatív marketing programok célja, hogy a közösségnek legyen saját története. Mindenki számára elfogadható célok és ehhez tisztázott alapfilozófia. Ma már fontos taktikai elemként, ehhez egyesíteniük kell magukban a közösségi média erejét és ezzel elérni a közösség bevonását a kezdeményezésekbe.

Ennek a kreatív koncepciónak a kialakításához, szükség van arra, hogy jobban megértsük a közösségek filozófiáját és céljait. Vajon mit is szeretnének pontosan a közösségek és mit tesznek azért, hogy elérjék a céljaik? Elég erős és innovatív gondolatok szükségesek ahhoz, hogy az érdekek mentén széthulló társadalomban, egy a fontos filozófiai alapokra épülő cselekvési tervek szülessenek. A közösségépítés, még ha az éppen a virtuális térben történik is, ugyanis csakis, a gyakorlatban nyer létjogosultságot, minden megvalósítatlan elmélet nem visz minket közelebb az eredményességhez.

Azonban elvitathatatlan az a tény, hogy kizárólag egy jól megalapozott tudásbázis segítheti a közösségépítést. Időszakos rendezvények vagy akciók nem szülnek erős közösségeket, így megfelelő erőforrásokat sem, ahhoz hogy elérjék a céljaik. A közös tudás, az azonos gondolkodás kialakítása, ezért nagyon fontos tényező a közösségépítésében. A közösségépítés kiinduló pontja mindig tudásalapú, az azonos gondolkodás, az ebből születő új tudásalakzatok az alapjai a mai közösségépítésnek. Erre a közös tudás felépítésére két esettanulmányt néztünk a nemzetközi gyakorlatból. Ezek jól megvilágítják, hogy a tudás felépítése és a közös gondolkodás kialakítása milyen eredményeket hoz.

Az olvasás közösségi élmény és nem magánügy


az olvasás közösségiélmény
Az olvasás, a tudásépítésben, mint minden stratégiában így a közösségek felépítésében is fontos szerepet játszik. Erre a már évszázadok óta legjobban működő példa, a Biblia olvasása sé értelmezése.Az olvasás a közös gondolkodás megteremtésének az alapja. A közösségépítésben, ha komoly tudásépítés helyett, szubjektív egyéni vélemények és csupán aktuális érdekek vezérlik a csoportot, sohasem valósul meg a közösségépítés. Az olvasás fontosságának a népszerűsítésében azonban éppen a könyvtáraknak kellene, elöljárniuk. Ennek innovatív példái a gyakorlatban nálunk még nagyon hiányoznak a nyilvános könyvtáraknál. Két híres holland példát említenénk meg innovatív közösségépítési koncepcióra, erről a területről. Az első példa az úgynevezett „Stalwart” – magyarul rendíthetetlennek lehetne fordítani - olvasók, amit Hans van Duijnhoven könyvtáros irányít.

A Stalwart olvasók nem egy hagyományos könyvklub, hanem a közösségi olvasás eszménye. Olyan könyvek gyűjteményét hozta létre a könyvtáros, amik önmagukban is segítik a közösségépítést. Minden tagnak, minden héten el kell olvasnia egy könyvet, de mindenki szabadon választhatja ki, hogy melyiket a gyűjteményből, nem mindenkinek kell olvasnia ugyanazt a könyvet. Egyszer egy hónapban, pedig összeül a közösségi olvasó csoport és megbeszélik az olvasott könyveket. A projekt 2012 szeptemberében indult, és egy évig tartott. Azonban, mivel nagyon pozitív volt az élmény, a csoport tagjai azóta is rendszeresen összejönnek. Egy közösen meghatározott témakörben történő gondolkodás, főként az emberi, közösségi dolgokról, ma olyan óriási hiánycikk, hogy már csak ementén is lehet erős és összetartó közösségeket építeni.

Az egyik új eleme a Stalwart olvasók közösségének, hogy tevékenységük túl nyúl a könyvtár határain is, már közösen látogatnak el színházi előadásokra is, természetesen, ha van kapcsolata valamelyik olvasott könyvvel. Az olvasás, a művelődés és gondolkodás szeretete hozott létre egy közösséget, akik nyitottak voltak arra, hogy ne magánügyként kezeljék az olvasás élményét, hanem megosszák azt másokkal is. Így az olvasásnál jóval többet kaptak, az együttgondolkodást egy, a vezető könyvtáros által meghatározott tartalmú, azonos szellemiségű könyvek között. Talán nem véleletlen, hogy mint történetet az ilyen közösségi könyvklubok működését, több hollywoodi film is beemelte a dramaturgiájába. S minden ilyen történetben az egyének, a közös olvasás és élmények révén jelentős változásokon mennek át.

Kortárs gondolatok és filozófia, a pozitívabb jövőképért


az olvasás közösséget épít

A második példa egy szintén innovatív közkönyvtári közösség, akik a "Bölcsesség a válság idején" nevet adták maguknak, Marina Polderman könyvtáros vezetésével. A könyvtáros vezetésével ebben a körben, munkanélküliek gyűltek össze, hogy 2013-ban hét hónapig beszéljenek át közösen a könyvtáros által kiválasztott könyveket. Az olvasás középpontjában a 21. századi filozófus Alain de Botton egyik könyve állt. Alain de Botton műve: A filozófia vigasza címen jelent meg magyarul.


Alain de Botton a könyvében komolyan vette és visszaállította jogaiba a régi görög filozófiaszemléletet. "Ahogy az orvostudománynak semmi haszna, ha a test betegségeit nem űzi el, ugyanúgy a filozófia is értelmetlen, ha a lelki fájdalmakat nem szünteti meg" - jelentette ki Epikurosz, az ókori bölcselő. Kései utóda ennek szellemében, vizsgált meg hat olyan boldogtalanságforrást, amely mindannyiunk számára ismerős - népszerűtlenség, pénztelenség, csalódások, fogyatékosságok, szívfájdalmak, nehézségek - és hat szellemes, szórakoztató, közérthető és mégis mélyenszántó esszében megvizsgálta, miképpen meríthetünk vigaszt ezekre a bajokra Szókratész, Epikurosz, Seneca, Montaigne, Schopenhauer és Nietzsche gondolataiból. A filozófia vigasza afféle mai "boldogságra vezérlő kalauz", amely rendkívül ironikus módon kezeli a csináld-magad könyveket, ez a mű is mintegy receptgyűjteményt ad a boldogtalanság elkerüléséhez.

Nyilvánvalóan a könyvnek, mint alapműnek, ami a boldogtalanság felszámolásáról szól, fontos mondanivalója volt a munkanélküliek számára.  A szövegek értelmezése segítette őket abban, hogy újból aktívvá váljanak és változzon az önbecsülésük. Ez a történet is mutatja, hogy bármilyen közösségnek, még az alulképzetteknek és elesetteknek is a könyvek segítségével, ma a 21. században, is lehetősége van az igazán jó dolgok megőrzésére és továbbadására.

A könyvtárak, azért is jó példa, mert az a feladatuk, hogy javítsanak a társadalom helyzetén, megkönnyítsék a tudás létrehozását a közösségekben. Ahogyan minden valódi közösség, az azonos tudásra épül és annak továbbgondolására és továbbadására. Pontosan, emiatt az már teljesen lényegtelen, hogy egy gondolat köré, mekkora közösséget teremtünk. Vannak, egész picik, mint a példában említett olvasóközösségek és lehetnek egészen nagyok is, akik mondjuk valamilyen vallás követői közé tartoznak. Egyik csoportosulás sem tud életképes lenni az közösség alapjait képező gondolkodás megújítása nélkül.

2016. január 27., szerda

Mit jelent a tervszerűség féltávon, a Hertha BSc-nél?


Az eredményességhez, természetesen folyamatosan ellenőrizni kell azt, hogy hol tartasz a terveid végrehajtásában. Szezonnyitó tanulmányukban leírtuk, hogy egy kis csapat, mint a Hertha Bsc elsősorban arra építheti tervét, ha meg akar maradni a piacán, hogy minél jobban kiaknázza, a jól betanulható taktikai motívumokban rejlő lehetőségeket, és minél kisebb részegységekre bontja a feladatokat, amik garantálják a cél elérését.

Dárdai Pál ehhez 4 mérkőzéses szakaszokban gondolkodott, ahol 4 fordulóként kell 5 pontot gyűjtenie. Így a 32-dik fordulóra 40 ponttal elérhető a biztos bent maradás. A hatékonyság növeléséhez számos a munkáját segítő technikai eszközt is alkalmazott. A taktika megerősítésével és az alapos tervezéssel, már a második félév nyitányára sikerült elérni a Herthá-nak, hogy a hátralévő 16 fordulóból elég 3 mérkőzést nyernie a 40 pont eléréséhez. Az utolsó bent maradó pozícióhoz statisztikailag 12 győzelemre és 2 döntetlenre van szükség, ilyen szempontból viszont már csak 2 győzelemre van az év eleji tervben kitűzött cél.

Amikor egy terv elkezd működni és hozza az eredményeket, akkor menet közben természetesen újabb célokat tűzünk ki, hiszen időben már jóval korábban érezzük, hogy a tervünk megvalósítható, így még inkább el kezd körvonalazódni az a stratégia, ami jellemzi az új Hertha Bsc-t is. Ehhez a tervhez így teljesen nyugodtan, minden görcsösség nélkül lehet új taktikai elemeket betanulni, ami még versenyképesebbé teszi a csapatot. A sikerességnél ugyanis nincs semmi vonzóbb, nincs semmi, ami jobban eltökélté tenné külön-külön minden játékos akaratát. Ezért tapasztalható a téli átigazolási szezonban is soha nem látott kereslet a magyar labdarúgók iránt, mert a válogatott szerepelni fog a nyári Európa bajnokságon. Minden magyar játékost vásárló klub, ebben a pillanatban joggal bízhat abban, hogy a magyar játékosok értéke a nyári torna után jelentősen meg fog nőni, így most jó befektetésnek számít a leigazolásuk.

A tervszerűség megváltoztat


Már a szezonnyitásnál elmondta Dárdai, hogy míg az előző szezonban kizárólag a túlélés volt a cél. Azóta viszont új filozófia mentén haladnak, és így már képes fejlődni a csapat. Az előző, „menekülő” szezonban, még csak a védelem stabilizálása sikerült, most viszont már a rövid passzokra épülő játéknak, a megerősített támadósorral kezd arculata lenni. Sőt sikerült Dárdainak kialakítani egy olyan játékrendszert, amihez meg vannak a megfelelő emberei. Sok időbe és tervszerű, egymásra épülő lépésekre volt szükség, hogy lefektessék a sikeresség alapjait a Herthanál, de mára versenyképesek lettek, amit az eredményeik is bizonyítanak.

Valamennyi szakértő úgy látja, hogy a siker kulcsa Dárdai Pál és az ő tervszerűsége. Emiatt is választották meg az év labdarúgó edzőjének Németországban. A tervek megvalósításában következetesen szigorú a játékosaival, de megadja nekik azt a szabadságot, amivel a kemény teljesítmény meghozza az eredményét és munka örömét is.

Az egyik kulcsa a sikernek, a futómennyiségben rejlik. A herthás, cseh Vladimir Darida lett futómennyiség tekintetében az első, a Bundesliga játékosok rangsorában. A futó átlaga 13 kilométer meccsenként, és ezzel kell a lépést tartania a többi játékosnak is.

A kiscsapatok bevételének egyik kulcsa, mint a szezonnyitó tanulmányban elmondtuk, hogy minél több látogatót vonzanak ki a mérkőzésekre és legyen olyan karaktere a játékuknak, amivel mivel többször jelennek meg a televíziós élőközvetítésekben. A Hertha ilyen szempontból is óriásit lépett előre, jelentősen növekedett a nézőszám és a vártnál jóval többször került a képernyőkre. Ezzel párhuzamosan a klub adósság szintje határozottan csökkent. Az összes kötelezettség összege 15,9 millió euró volt, amit sikerült a bankoknak teljes egészében visszafizetni. A tervszerűség idővel mindig jövedelmezőségbe fordul.


Mutatók, statisztikák


A Hertha az úgynevezett nagy klubok a bajnokságban még mindig kis csapat. Kikapott a Dortmund-tól (1: 3), a Wolfsburg-tól (0: 2), a Schalkétól (1: 2) és a Bayern Münchentől (0: 2) egyaránt. S csak az szezon vége felé, ott is a második félidőben fordítva, sikerült otthon győznie a Bayer Leverkusen ellen (2: 1).

A sikerek inkább a stabilitásban gyökereznek, aminek a mentalitás, a hit az alapja. Egy csapat, amely úgy néz ki papíron, hogy maximum a tabella közepének elérésére lehet esélye, a focipályán ezzel szemben mindig úgy viselkedik, mint a győztes alakulatok. Ezt segítik az időben pontosan lebontott feladatok. A 7 percenként kötelező, minimum egy támadás vezetése. Nem gól lövés, nem labdabirtoklás, hanem annak a mentalitásnak a kialakítása, hogy meghatározott időintervallumonként legyen támadásvezetés, mert ez majd úgyis meghozza az eredményeket.

A Hertha 18 mérkőzésen 26 gólt lőtt, a meccsenkénti gól átlaga a szerény 1,4 mutatójú, a jelenleg mögötte álló M’Gladbach-nál ez majdnem 2. A Hertha lőtt a legkevesebbet kapura a mezőnyben, a támadás vezetések gyakran nem zárulnak még kapura lőtt lövéssel sem, de ugyanakkor ez páratlan hatékonysággal társul, a második legjobb lövések pontosságát illetően a német klubok között a csapat. A kevés gól lövés általában a masszív védelem jele, a Hertha rendelkezik a második legkevesebb védekező hibával a bajnokságban.


A változó célok


Hertha sikere megmutatta egy csapat képes bármit elérni, ha rálép a tervszerűség útjára. Azt is bebizonyította, hogy a győzni akarás nem korlátozódik egy adott taktikára - függetlenül attól, hogy övék-e a több labdabirtoklás, vagy az ellenfélé, akkor is a három pontért játszanak. Ez a beállítottság, hogy labdabirtoklás nélkül is szervezettek maradnak, és nem vágják csak úgy ki a mezőnybe a labdákat, csökkenti a hibák számát és esélyt ad az ellentámadásra.

A Hertha célja most már egyértelműen az, hogy a szezon végére is megmutassa, hogy a játék kultúrájuk képes fejlődni és mindig tudnak rajta valamit javítani. Amennyiben a szezon végéig, akár csak az előzetes terveknek megfelelően tudják gyűjteni a pontokat, az az 4 meccsenként a kitűzött 5 pontot, a hátralévő 16 fordulóban az 20 pontot jelent, akkor már meg vannak azok a fontos alapok, amikre a továbbiakban lehet építeni. S emellett még mindig ott lebeg az edző és a játékosok előtt, a már év elején kitűzött legnagyobb cél, hogy Berlinben ott legyenek a német kupa döntőjében, amire a mostani sorsolás szerint minden esélyük meg van, mert az elődöntőig elég sima útjuk lesz. Az elődöntő mérkőzésén, pedig ez a mentalitás és az addig továbbfejlődő játékkultúra, a tervszerűség, hogy mire elég? Az a mérkőzés napján majd kiderül. Ám az már most félévkor elmondható, hogy Dárdai Pál terve a Hertha Bsc-vel megvalósul.  

2016. január 15., péntek

Miért nem működnek már önmagukban az ajánlások?





Az ajánlások már régóta nem működnek, különösen nem 2016-ban. A legelégedettebb vevők a legjobb reklámunk. Azonban ez csak akkor igaz, ha be tudjuk őket vonni a kommunikációnkba. Ez két dolgot feltételez, hogy valóban minőségi, amit csinálunk és ez valóban elégedett vásárlókat szül, s van jól felépített kommunikációnk, amibe be tudjuk vonni őket.

A válság éveiben, az ajánlás és csoport hatására történő döntés teljes egészében megváltozott. Ezeket a jellemzőket már egy cikkben korábban összegyűjtöttük. Pár friss történetet mondanék csak el arra, hogy miért nem lehet az ajánlásra hagyatkozni és miért nagyon fontos az ajánlórendszerünkhöz a rendszeres kommunikációt felépíteni.

Segít-e az ajánlás, ha konkrét problémád van?


ajánlás
Nekem úgy indult az év első munkanapja, hogy megállt alattam az autó, de teljesen. Egy buszmegálló elejére sikerült csak lehúzódnom, - miközben lassítás nélkül nyomultak mögöttem a reggeli csúcsforgalomban - onnan se ide, se oda. A buszsofőrök már a következő két percben, igen alpári kifejezések keretében álltak meg mellettem, amíg azt se volt időm megnézni, hogy milyen hibát jelez a műszerfal. Ez az azonnali dühös reagálás bizonyos helyzetekre, mindenfajta gondolkodás nélkül, sajnos eléggé jellemző a társadalmunkra. Különösen úgy érthetetlenek ezek a reakciók, hogy az óvodába tartva álltunk meg és mögöttem a 6 éves fiam ült, aki szintén meghallgatta a pallérozott tanácsokat. Kértem két buszra várakozó utas segítségét, hogy toljanak már valamivel arrébb. Természetesen ezután azonnal hívtam a szervizt, ahová járni szoktam, és akikkel már dolgoztam együtt.

A műhelyvezető mondta, hogy küld egy ismerős autómentőt, 15-20 perc és ott van – ez az autómentős, tehát főleg a szerviz ajánlásaiból dolgozik. Megköszöntem mondtam 10 percre vagyok az óvodától és mivel mínusz 8 fok van, a gyerekkel elsétálok oda, ha közben megjönne az autómentő, kérem, várjon meg. A visszafelé úton egy 5 percre az autótól csörgött a telefon, hogy itt az autómentő, megörültem, hogy ilyen gyorsan megoldódik a dolog: 5 perc mondtam és visszaérek. Végig a műhelyvezetővel beszéltem, megbízva az ő ajánlásában, aki a biztonság kedvéért, ha netalán késne, sms-ben is elküldte az autómentős telefonszámát. Mire oda értem az autóhoz, sehol nem volt senki. Nem értettem a dolgot. Felhívtam az autómentőst, aki közölte, hogy mit képzelek én, ő nem ér rá várni, neki máshol is dolga van, - ekkor körülbelül még csak 1 kilométerre, az az 1 percnyire lehetett tőlem – s ő nem fordul vissza. Egy másik helyen, majd ha elintézte a dolgát körülbelül egy óra múlva visszajön. Az hogy a gyereket vittem el az oviba, hogy ne fagyoskodjon, az őt nem érdekli. A nagy hidegben, mivel fűtésem se volt már, ez a várakozási idő nem tűnt igazán jó alternatívának és ebben a szorult helyzetben, hogy egy totál ismeretlen legorombít különösen nem esett jól.

Fogtam és beütöttem a telefonom keresőjébe, hogy „autómentő”. Olyan találatot választottam, ahol volt Google hirdetés. Egy dologban biztos voltam, hogy, aki költ a kommunikációra, az máshogy áll a vevője problémáihoz. Így is volt, akit felhívtam céget, annál azonnal mondta a munkatárs, hogy épp lerak egy autót, de ahogy tud siet, félóra és ott van nálam. Mennyire volt ez megnyugtató számomra az akkori helyzetben, különösen az előbbi ajánlott szolgáltatóhoz képest? Le sem lehet írni a különbséget. A műhelybe érve elmondtam a vezetőnek, milyen nem épp vevőbarát módon viselkedett az ajánlott autómentős. Ezek után a műhelyvezető háromszor is meggondolja, hogy ajánlja-e ezt az embert, mert őrá és az üzletükre vet rossz fényt a viselkedése. Ráadásul erről a szolgáltatóról semmilyen információt nem találni a neten, ő ilyen beszédmód mellett nem is érzi szükségét, hogy kommunikációban legyen bárkivel.

Még akkor is, ha tudod, hogy az ajánlás segít, óvatos vagy!


ajánlás
Pontosan ezért nagyon óvatos már az ajánlással bárki is, mert fél attól, hogy minden jóindulata ellenére, az adott esetben rossz fényt fog rá vetni ez az ajánlás. Még akkor is így van ez, ha tudod, hogy biztosan sokat segítenél ezzel valakinek. Egyszer egy alapítvány kért meg, hogy segítsek már nekik támogatót keresni, van egy termék, amit rendszeresen és nagy mennyiségben használnak, és ha ehhez jobb feltételek mellett tudnának hozzá jutni, akkor az nekik nagy segítség lenne. Ezt a terméket házhoz is kell vinni nekik, mert nincs saját szállító járművük. Az egyik partnerem épp ilyen termékekkel foglalkozott, bár inkább a prémium kategóriával, nem a legolcsóbbakat árulta, amit akkor az alapítvány rendszeresen vásárolt.

Sajnos az alapítványoknál sincsen jól felépítve a szponzori rendszer, cserébe természetesen egy logót tud kitenni a honlapra, ami valljuk be ma már semmit sem ér. Ezeket a szponzor helyeket, ma inkább logó temetőnek hívják. A partnerem, a rám való tekintettel, mivel ezeket az embereket nem is ismerte, olyan ajánlatot adott, hogy a prémium termék az olcsóhoz képest csak pár száz forinttal kerüljön többe. Az árrését szinte teljesen lenullázta, annyit hagyott rajta, hogy a kiszállításért ne neki kelljen még fizetnie. S mondta, hogy mivel ez prémium kategóriás, jóval kevesebb fog fogyni belőle, tehát hosszabb ideig kitart a termék és ritkábban kell rendelni belőle, ezzel is sokat fognak spórolni.

Ezeket az információkat én örömmel továbbítottam az alapítványnak, hogy milyen jó ajánlatot sikerült nekik szerezni, amivel az üzleti partneremnek, majd azért én tartozom valamilyen szívességgel. A választ már biztosan tudod, azt mondták, hogy ez drágább, mint az előző – pár száz forintról beszélünk - és nem biztos, hogy ebből kevesebb kell, ezt ők nem hiszik el. Így maradnak a régi beszállítónál. Legközelebb, ha ilyen segítséget kér tőlem valaki, legfeljebb cég nevet fogok mondani, hogy ott kinél érdeklődhet, mert miért alkudozzak másnak, ha utána ő élből elutasítja az ajánlatot.

Csak a jól felépített és rendszeres kommunikáció segíti az ajánlást!


S pontosan ezek miatt a történetek miatt nem működnek az ajánlások, mert neked is, az ismerősödnek is és mindenkinek vannak, ilyen ajánlásos történetei. Sok olyan van már, amire nem is emlékszünk, de a pszichénk megőrizte azt, így inkább nem adunk ma már ajánlást. Amikor ajánl is valaki, csak amolyan semmit mondó módon teszi, mert mit is mondana a vevőnk, a mi termékünkről és szolgáltatásunkról. Itt általában, mivel nincs felépítve az ajánló és kommunikációs rendszer, olyan kommunikációs paneleket használnak az ajánlóink, hogy: megbízhatóak, olcsók, jó minőség, segítőkészek, korrektek voltak – s a végén hozzáteszi, próbáld ki, vagy keresd meg őket. S itt mit fog csinálni az, aki az ajánlást kapta, még azután is, ha megnézte, amit tőled vett az ajánló. Befogja ütni a cég nevét az internetre.

Miután az ajánlás alapján rád keresnek, akkor tudsz majd kommunikációba kerülni az ajánlott személlyel, ha rendszeresen és változatosan kommunikálsz. Annyit mindenki megtesz, hogy utána néz, annak, amit az ismerős mondott. Sőt az ajánlónak is megkönnyíted, hogy mit mondjon rólad, mert ezeken a kommunikációs paneleken túl, sokkal konkrétabb lesz az ajánlás, ha rendszeres a kommunikációd. Például: „most keresd meg őket, mert minden évben 3 cégnek, jókora támogatással elvállalják az egész éves kommunikációt megtervezését és kivitelezését”.

ajánlás
S ezután, ha látja, az, akinek ajánlottak, hogy miket és milyen tartalmakat osztasz meg gyakran másokkal, akkor megnyugszik, hogy ez valóban egy jó ajánlás lehet. Sőt, ha kifejezetten felépítesz egy olyan ajánló rendszert, ahol csak annyit kell tennie a vevődnek, hogy „figyelj, átküldök egy emailt róluk, ahol mindent megtudsz és azonnal ajánlatot is kérhetsz”.  Akkor egyrészt az ajánlóidnak tudsz az ajánlások után egyedi bónuszokat adni, - a beépített nyomkövető kódok segítségével - amivel növelheted az ő költéseiket, valamint sokkal elkötelezettebbé és könnyebbé teszed számukra az ajánlást. Előtte ők is, úgyis megnézik a landoló oldal tartalmát, mikor elküldik az emailt, ahová irányítod az ajánlásra érkező vevőket, így az ott lévő tartalmakat fogják kommunikálni az ajánlóid, és az új vevőd amikor látni fogja ezt az oldalt, ugyanazokkal a megerősítő mondatokkal találkozik, amit az ismerős már mondott neki

Az ajánlásod kulcsa, a rendszeres kommunikáció!


Rendszeres és jól felépített kommunikáció nélkül, ugyanis az ajánlás kétélű fegyver marad, ha alkalmanként jól működik, akkor jönnek belőle a vevők, ez jól felépítve azonban még sokkal többet hozhatna neked. Ám csak egyszer ne sikerüljön valami tökéletesen, és ha nincs olyan kommunikáció, ami kezelje ezt, akkor ez a megbántott vevő valamennyi ismerősének el fogja mondani, hogyan járt veled, mint ahogy én most több ezer embernek leírtam, hogy jártam az autómentőssel. Amikor ajánlást kapsz erre a szolgáltatásra, előbb csekkold le a neten. Sőt most én inkább azt javaslom, ha ilyen helyzetbe kerülsz legközelebb, inkább nézd meg, ki hirdeti ezt a szolgáltatást a neten és abból válassz, mert az ajánlásra nem sok garancia van. Amennyiben egy szolgáltató, a magáról közzétett tartalmak alapján szimpatikus és mások is őt ajánlották, akkor már nyugodt lehetsz a döntésedben.




2015. december 4., péntek

Kampány típusok, az az milyen kampányokkal gyakorolhatsz be taktikai elemeket?

Ár akciós napok

akciós napok
A legtöbb esettanulmányban, amivel találkozhat valaki, nagy összegű kampányok eredményeit írják le. Sok pénzzel, nagyon sok embert értek el és így ezek az eredmények, ha 1 milliós hirdetési költségre vetítenek több tízmilliós megtérülést, akkor valóban nagyon jók. Ám kevés cég engedhet meg magának milliós kampányokat, amik a rendkívüli tömegmozgósítás miatt, valóban megtérülnek.

Ezért lesznek mindig olyan kampányok is, amikhez csatlakozhatsz. Olyan akciós napok, mint a karácsonyi vásárlás kezdetét jelző Black Friday. Ezek az ismert akciós napok, azonban nem sokat tudnak hozzá tenni, a Te valódi kampány és taktikai tudásodhoz. Ezt évek alatt felépítették mások, így a legtöbb vevő pusztán azt nézi, hol mire és mekkora kedvezményt kap ezeken a napokon.

Amennyiben ezeken a köztudatban lévő akciós napokon kívül is csak mindig árakciókkal operálsz, akkor nem tudsz igazán vonzó lenni és nem is tudsz erre taktikai motívumokat építeni. Egyszerűen megnézik nálad, hogy most éppen mi az olcsóbb, és ha valakinek éppen kell, akkor hurrá megvette olcsóbban. Lehet, hogy lesz olyan vevői is, aki az akció miatt előrébb hozza a vásárlást, de nyilván az ő fejében is élt már a probléma, amit ezzel a termékkel meg akart oldani. Az ár akciókban nincs módod a taktika építésére, mert problémákat kezelsz, olcsóbban.

Plusz termékajándékok

termék ajándék
Az ajándék típusú kampányokban, úgy próbálod meg növelni az értékesítést, hogy adsz valami kiegészítőt, vagy vonzó ajándékot a termék mellé. Itt nem az árat mozgatod, de valamit kap bizonyos vásárlás mellé a vevőd ingyen. Ez már összehasonlításra készteti a vevődet, azt mérlegeli sokszor, hogy az ajándék arányban van e vásárlás értékével, ha egyáltalán vonzó számára az ajándék. Ebben az esetben is, mivel hozzá szokott az árakciókhoz, levetíti százalékos arányra a dolgot, az ajándék olyan lesz, mintha kedvezményt számolna.

Az ár akciók és a plusz ajándékok használata, nem igazán a taktikai gyakorlás, inkább a kísérletezés terepe. Próbálgatod, hogy mikor milyen kedvezményre, vagy plusz ajándékra vevők éppen az emberek. Ezek időszakosan változnak, az egyik kísérlet sikerül, a másik meg nem. Mindig jön az újabb kísérlet! Ezekkel nem tudsz igazából semmilyen módon elmozdulni a stratégia felé, mivel időszakosan változó eredményeid lesznek. Azt látod, hogy a múlt évben, vagy 3 hónapja még működött ez az ajándék, most meg már nem reagálnak rá úgy az emberek. A kísérletek mindig megmaradnak a saját hatókörükön belül! Kísérleti kampányból, ezért ne sokat csinálj, évente maximum kettőt, de még jobb, ha egyet, vagy egyet se.

Szezonalitás

szezonális kampányok
Számos iparágban működik a szezonalitás, ilyenek a divat, vagy az étkezés. Azonban mindenki ismeri idővel már, a saját iparágának a szezonális változásait. Ezek a szezonális alkalmak mindig lehetőséget teremtenek arra, hogy inkább a kreativitás domináljon a kampányainkban. Ilyenkor az adott szezonhoz illeszkedően lehet ételsorokat, divat együtteseket ajánlani és itt nem is fontos már az ár kommunikálása, hiszen kifejezetten csak ekkor lehet és érdemes ezekből a termékekből választani. Amennyiben valakinek már rendszeresen voltak ilyen szezonális ajánlatai, érdemes azokat újra átnézni, s így kideríteni, hogy vajon milyen olyan közös jegyek találhatók bennük, amiket már régebb óta alkalmazunk, működtetünk. Ezekből kirajzolódik egy kép, egy gondolkodásmód, amit, tudatosan meg is alkothatunk, s tovább írhatunk. A szezonális ajánlatoknál, így már láthatunk egy olyan taktikát megjelenni, ami egy stratégiát bonthat ki.

Nyilván a szezonalitás kampányaidban, ha ott is kifejezetten a termék árak dominálnak, nem lehet összefüggést találni. Ám ha ilyenkor mindig van valami újdonság, vagy luxus kategóriájú terméket kommunikálsz, akkor már mondhatod, hogy mi mindig a szezon legexkluzívabb termékeit kínáljuk. Ez már rangot ad annak, amit csinálsz, így a rendszereséggel, azok a vevők fognak visszatérni, akik szeretnék, ha egy-egy szezonban a legexkluzívabb dolgok az övék lennének, vagy a legegyedibb fogásokat megkóstolhatnák. S így idővel  látni fogod, hogy milyen trendek, milyen kommunikációs elemek váltanak ki több interakciót, és akkor azokat már érdemes csiszolni.  S ennek a folyamatos építkezésnek a segítségével kialakul az a kép, hogy ők kreatívok és exkluzívak. S ebből, majd alkothatsz egy olyan stratégiát, történetet, hogy „Mi mindig azt keressük minden évben, minden évszakban, hogy mitől lesz az adott évben egy tavasz különleges. Soha nem akarjuk, hogy a vendégeink, vevőink úgy éljenek meg egy újabb tavaszt, hogy nem élvezték annak egyediségét és újdonságát.”

Ez talán elkötelezettebb vevőket hozhat, mint az árengedmény. Emögé már felrajzolhatod a PR-t, azokat a történeteket, amik ezt alátámasztják. Hosszú távú stratégiád egyik alappillére így már lehet, a megújuló egyediség és kreativitás. Nyilván, amiket most leírok ötleteket, mind a fogalmak szintjén érthetők csak, pontosan ezért kellenek hozzájuk a történetek, amik kibontják és megértetik, ezeket a fogalmakat. S a taktika szintjén, akkor már a munkatársaktól is szezononként újabb kreatív ötleteket és azok prezentálását várhatod el, ami az ő munkájukat is gazdagítja, és jobban fogják érezni, hogy fontos, az, amit csinálnak. S ekkor már tudod csiszolni az ötleteket, mindig újra gondolni azokat a mondatokat, amiket a kampányban felhasználtok.

Bevezető kampányok

újdonság
Az újdonság varázsa mindig lenyűgöző, ám nehéz feladat is egy új terméket megismertetni igényt kelteni iránta és eladni. Általában az újdonságot nem is jó kampányszerűen bevinni a köztudatba. Az újdonságot inkább jó előre előkészített PR munka eredményeként lehet, majd a véghajrában kampányokkal megtámogatni. A Star Wars folytatását 2012. október 30-a után, mikor a Disney megvette a franchise jogokat Lucastól jelentették be. 2012. november 9-én a film előkészületei elkezdődtek. 2013. január 24-én megmondták ki lesz a film rendezője. 2013. november 9-én bejelentették, hogy a bemutató 2015. december 18-án lesz. Azóta ment a folyamatos PR munka, reklámmal, trailerrel csak 3-al találkoztál ezidő alatt. Az első előzetest pontosan 1 évvel a bemutató előtt mutatták be. S már nem sok idő van 18-áig, de a kampánynak alig van dolga, mivel az emberek javában foglalják  a jegyeket, a világpremierre.

Bevezető kampányokat, ezért sokkal inkább a hosszas PR munkával kellene felépíteni, s valóban csak hagyni, hogy amit addig felépítettél, azt a kampány megerősítse. A jó bevezető kampányok ugyanis, csak megerősítések. Amennyiben egy bevezető kampányban akarsz egy sor dolgot elmondani a termékről, funkciókról, új megoldásokról, már rég ott vannak a raktárban eladásra várva és áll bennük a pénz, s mire a vevő el kezdi értegetni, hogy mi mire jó, addigra lemondasz az egészről. Sok bevezető kampány, sok termék pontosan, emiatt bukik meg, mert egy ütős bevezető kampánnyal akarják értékesíteni, a piac, pedig nem reagál ilyen gyorsan.

Tematikus kampányok

tematikus kampányok
Végre elérkeztünk, ahhoz a területhez, ahol teljes a szabadságod. Tematikus kampányokat a saját filozófiád, stratégiai elképzeléseid és üzletágad jellegzetességei szerint végezhetsz. Lehetnek olyan időszakok, amikor gyengébb az üzletmenet erre felépítesz egy tematikát, amit rendszeresen alkalmazol. Itt is fontos, hogy ezeket rendszeresen ismételd, nem tudnak egy tematikát megjegyezni az ügyfelek, ha állandóan változik. S ezt a tematikát, történetet rendszeresen tovább kell építened. Ilyen tematikus időszakok lehetnek az év egy meghatározott része, konkrét dátumok szerint június 15-túl augusztus 20-ig például. Lehetnek rendszeresek a tematikáid, a hét egy adott napja, egy adott hét, az év minden harmadik hete, lehet minden héten egy nap. Ám akkor kifejezetten az adott általad választott témához, termékcsoporthoz tartozó ajánlatot fogod bemutatni.

A tematikák kirajzolják, hogy az ügyfelek, milyen ajánlatokat tartanak relevánsnak tőled. Ilyenkor sem kell már az árral foglalkoznod, csak az adott terméket mindig akkor lehessen elérni, ez a legfontosabb. Minden harmadik héten van csak friss lazac, hogy csak egy egyszerű példával éljek. Akkor neked is könnyebb lesz a termelést, eladást szervezni és így az értékesítést. A Joselito, Serrano sonkát a spanyolok, ugyanilyen módon már évekre előre eladják, le vannak kötve a fix mennyiségek, ha van többlet azt viszont extra profittal értékesítik. S itt is a sonka készítés rendje határozza meg, mikorra készül el az adott évben várva várt termék.

Próbálj ki többféle tematikát, időszakosan, ezek is segítik, hogy meglásd mit fogadnak el tőled inkább a vevők, mik azok a jellegzetességek, az a tudás, amire építhetsz. Ezeket erősítve, ezeket finomítva, a hozzájuk tartozó elemeket csiszolva, egyre erősebbek lesznek a kampányok és egyre jobban körvonalazódik a stratégiád.

Kampányok, amikből tanulsz

kampány tervezés
Ezek a típusú kampányok, főként, ha kisebb vállalkozásod van, - és még nem alakult ki az az eltökélt stratégia, vagy nem vettettek igénybe külső szakértőt, aki segít meglátni ezeket a jegyeket – sokat segítenek abban, hogy kilépj az arctalan cégek sorából, akiktől csak akkor vásárolnak, ha olcsók. A dizájn soha sem megoldás arra önmagában, hogy arculatod legyen. A jól megalkotott dizájn is csak akkor működik, ha van mögötte megfelelő tartalom, amit képviselsz. Ezeknek a kampányoknak a segítségével, ugyanis sokkal személyesebb, sokkal ötletesebb és sokkal vonzóbb lesz, az amivel foglalkozol. S az emberek is szívesen követnek, a számukra fontos témákban, olyan embereket, akiknek meg van ebben az egyediségük, így véleményformálók tudnak lenni. S az emberek nagy része a piaci véleményformálóknál költi el a pénzét. Ehhez egyébként csak annyit kell tenned, hogy folyamatosan vezetsz statisztikát a kampányaidról. Így fel tudod fedezni, milyen taktikai elemeken kell javítani és lehetőséged lesz arra, hogy lassan el kezd írni a saját stratégiád, a saját történeted. Ehhez megfelelő arányban kell dolgoznod azonban a különféle kampány típusokkal. Azokból használj többet, amelyek a kreativitásod, a látásmódod közvetítik és azokból kevesebbet, amelyek csak az árat.

2015. december 2., szerda

Milyen tapasztalatokat szűrhetsz le, az eddigi kampányaidból?



értékesítési kampányMinden cég élt már a vásárlásösztönzés eszközével, vitelezett ki kampányokat, vagy csatlakozott ilyen eseményekhez. Ez egészen természetes az üzleti folyamatok része. Aztán mindenki már többféle szisztémával próbálkozott, hogy minél eredményesebb legyen. Ezekből sokszor mégsem tudunk egységes tapasztalatot leszűrni, amivel tovább építkezhetnénk, mert sokszor határozták meg külső piaci körülmények az eredményességet, a válság időszakában különösen kiszámíthatatlan lett a kereslet alakulása.

Azonban az értékesítési kampányainkban mindig vannak, olyan közös elemek, amiket érdemes újragondolni, ahhoz, hogy megtegyük azt a lépést, ami eddig hiányzott. A kampányok mindig időszakosak. A kampányok az üzleti élet taktikai elemei közé tartoznak, mint háborúkban a csaták. A taktikai elemek, mindig egy stratégiát bontanak ki. Önmagukban a taktikai rendszerek és szisztémák nem tudnak eredményesek lenni, éppen az időszakosságuk miatt, ha nincs mögöttük egy hosszú távú stratégia, filozófia, amit kibontanának. Mégis az esetek túlnyomó részében nálunk, a taktikai, kampányszerű, marketing elemek vannak túlsúlyban. Ez elsősorban a hazai gazdaságtörténeti jellemzők miatt van így. A piacgazdaság és privatizáció megjelenése óriási keresletet és pénz forrásigényt generált a piacokon, aminek azonnali teljesítése volt a gazdaság legfőbb feladata. Ezt radikálisan kettétörte a gazdasági válság.

Mindenki, aki vállalkozásba kezdett, ezért az értékesítés korlátlan bővülési lehetőségét látta maga előtt és azonnal reklámokkal, kampányokkal kezdte az üzletépítést. Volt valakinek egy ötlete, - kapott termelő kapacitást a privatizációval - voltak termékek, szolgáltatások, amit értékesíteni szeretett volna és ehhez vevőket kellett szereznie. Így ezeken a területeken kifejezetten sok tapasztalatra tett szert mindenki. Sok taktikai, kampány tapasztalattal rendelkezel Te is, és jó lenne ezeket úgy hasznosítani, hogy sokkal gyümölcsözőbb legyen a tevékenységed. Most 9 pontban összegyűjtöttük, hogy milyen módon építkezhetsz, ezekből a tapasztalatokból, amiket az évek alatt drága pénzen sikerült megszerezni.

1.    Meg kell érteni a vevőd problémáját?


vevő igények
A terméked az önmagában sohasem vonzó, sőt semmilyen értéket sem tulajdoníthatunk neki, mindaddig, amíg valakinek nincs szüksége rá. Minden, ami piacra kerül csakis a használata révén, amivel hozzá tud járulni az emberek életéhez, nyeri el az értelmét. Ahogy azt közgazdasági vizsgálatok is bebizonyították, az emberek még a pontos pénzbeni értékét sem tudják meghatározni egy-egy terméknek az csupán egy viszonyszám, amit a kampányaiddal épp Te tarthatsz mozgásban és a külső körülmények változása is, nagyban befolyásol. S itt ne, a nálunk divatos árakciókra gondolj, hanem arra, hogyan járul hozzá egy-egy ember problémájának megoldásához az adott termék.

Ennek szellemében biztosan megfelelő módon kialakult a Te üzletmenetedben is, hogy ne a termékek előnyeiről, annak paramétereiről és funkcióiról beszélj, hanem a használati értékéről, amivel az segít a vevőnek. Szedd össze ezeket a mondataidat és fogalmazd újra, ahogyan az évek tapasztalatai csiszoltak rajtuk. Nagyon sok új ötletet merítesz belőle, ha újra nézed ezeket a mondatokat a vevő szemszögéből, amitől még hatékonyabb lehetsz.

2.   Szükséglet létrehozása!


piaci szükségszerűség
Sokan a szükségletek piacán dolgoznak. Ám, akár élelmiszerről, akár italról, vagy egészségügyi szolgáltatásról van szó, amit ha fellép a probléma, mindenképp meg kell oldani, akkor is nagyon sok szolgáltatóból választhat a vevő. Sokan hiszik, ha ilyen piacra lépnek be, ahol az embereknek muszáj költeni, akkor garantált lesz a siker. Ám sokszor ezeken a piacokon is az számít, hogyan teremted meg ezt a szükségletet.

S van egy sor dolog az életünkben, ami inkább a gondolatokhoz, a vágyakhoz kapcsolódik. Ez igazán szép területe az értékesítésnek. Itt valódi világokat teremthetsz megfelelő kommunikációval, és el tudod érni, hogy az emberek arra, a dologra vágyjanak, amivel Te foglalkozol. Nézd meg azt, milyen világot kínálsz a vevőidnek a termékeiddel, a szolgáltatásaiddal. Próbáld ezt a világot minél pontosabban megfogalmazni és gondold át mennyire pontosan érthető ez a vevőid számára. Ne csupán dizájnban és dekorációban, képekben, árakban, használati értékben gondolkodj, hanem abban a világban, ahol gondolatok születnek, amitől a vevőnek valóban szüksége lesz arra, amit Te teszel.

3.   Ne akarj csak eladni!


eladási kényszer
Az első pontból kiderül, hogy a termékeknek önmagukban nincs értékük, a másodikból, pedig, hogy teremthetsz, olyan világot, ami sokaknak vonzó lesz, amiért a Te termékeid, szolgáltatásod választják. Amennyiben valóban ezek a dolgok vezérelnek ki fog rajzolódni belőle egy filozófia, és utána már nem akarsz csupán eladni, bármit megtenni azért, hogy csak fizessék ki az árát. Ennél sokkal többet fogsz tenni!

Ne feledd, senki sem szereti, ha eladnak neki, de szívesen követ számára fontos témákban véleményformálókat. S az emberek 89%-a az adott piac véleményformálóinál költi el a pénzét, míg a többiek a 10%-nyi maradékon osztozkodnak.


4.  Üzleti ajánlat!


üzleti ajánlat
Egy ajánlat sohasem csak egy terméket és egy árat jelent. Az üzleti ajánlatod problémát kezel, és világot teremt. Árulhatod a világ legprózaibb termékeit, akkor is, ha Te ilyen alapon állsz hozzájuk, majd teljesen más jelentést nyernek. Gondolj valami egészen egyszerű dologra, egy ételre, amit a nagymamád ajánlott neked. Csak egy vajaskenyérre, amit ő kent meg Neked, valószínű sohasem ettél annál finomabbat. Egy szeg is nagyon fontos része lehet, annak, amit a vevőd szeretne elérni az alkatrészekkel. A gyerek versben is benne van, hogy a szeg miatt, egy ország elveszett. Az üzleti ajánlatod, olyan legyen, amiben a kép és ár mellett ott vannak azok a szavak, amivel szívesen ajánlod éppen azt a terméket. Az üzleti ajánlatod így sokkal több lesz, ez lesz a Te termék PR-od.

5.   Érték és előny!


Önmagában egy terméknek nincs előnye, neked kell megfogalmaznod azt. Az értékét, pedig abban nyeri el, hogy a vevő számára előnyöket tartalmaz. Így a leíró jelleg helyett, a termékedről aktív módon beszélj, amitől valóban körvonalazódik annak az értéke. Minél aktívabban tudod ezt megtenni, annál vonzóbb leszel a vevőidnek. S ráadásul, ha valóban értékeket közvetítesz, annál könnyebben megy az értékesítés.

6.   Közvetítse a személyiséged!


személyiség az eladásban
Fontos, hogy érezzék a termékek és szolgáltatások, a vállalkozás mögött a személyiséget. Az emberek, emberekkel szeretnek kapcsolatban lenni, s szeretnek tőlük igazán emberi plusz dolgokat kapni. A szakértelmedbe évek munkája van, de ezt, ha személyesen, egyszerűen és emberien adod át a veled kapcsolatba lépőknek, sokkal személyesebbé válik a tevékenységed. S ha átjön a személyiséged, amit a munkatársak is képviselnek, ha így mélyebb lesz a kapcsolatod a vevőiddel, akkor sokkal jobban kitűnsz az egyéni történeted, látásmódod miatt a versenytársak közül, mintha csak a termékeid és a szolgáltatásaid tartanád előtérben, ahol az árak mögött teljesen elvész az ember, s így a munkád is inkább lesz taposómalom, mint alkotó tevékenység.

7.    Szólítson fel cselekvésre!


Vedd meg!
Egy túlzottan technika orientált világban, túl nagy a passzivitás. Sokszor, ezért próbálják automatizált, gépi módon rávenni az embereket a vásárlásra. Egy-két beépített technikai funkció, egy-két rossz kattintás és máris vettél valamit. Azonban a passzivitás ellen, még az eladásban sem jó, hogy technikai trükkökkel, extrém akciókkal és ajándékokkal operálsz. Az ilyen passzív vevők sokszor elhagynak, ha máshol látnak hasonló előnyöket, mert nagyon nehezen és csak ilyen módon mozdíthatók. Szólíts fel valamilyen cselekvésre a kampányaiddal! Értesd meg, miért jó, ha valaki megteszi azt, amit Te javasolsz neki!

Sok olyan közösségi oldal van, ahol állandóan a termékek, vannak előtérben és minden nap arra buzdítanak, hogy vegyél! Sőt az internet, a televíziók, a rádiók, nyomtatott anyagok világában, naponta több ezerszer találkozol ezzel a felhívással, hogy vegyél valamit! Minél többször mondják neked és bárki másnak, annál ellenállóbb leszel. Ezzel azt sikerült elérni, hogy a legtöbb ember, ma már meg sem hall egy ajánlatot, amint hallja, hogy valamit értékesíteni szeretnél, anélkül, hogy megértené, mit ajánlasz neki, azt mondja, hogy nincs rá szüksége, most nem aktuális, vagy van már ilyene. Próbálj meg változatos módon cselekvésre ösztönözni, ehelyett, mert a piaci kommunikáció tömeges roncsolása, mindenki számára egyre nagyobb költségekkel jár.

8.    Hinni kell abban, amit csinálsz!


Amiért a taktika, a kampányok túlságosan azonos módon működőkké váltak, azt a problémát okozták, hogy az azonosságokban nehéz megtalálni a különbséget. Ezért kell a puszta eladás felett hinni abban, amit csinálsz és ezzel a hittel dolgozni ki minden részfeladatot. Ami egy különösen passzív környezetben nagyon fontos. A hited, a meggyőződésed, segít, hogy az a termék, az a szolgáltatás, ami hozzád kapcsolódik több legyen egyszerű árunál, mert ehhez állandóan tanulsz, s egyre több tudásra teszel szert az adott területen, a több tudás, pedig tovább erősíti a hited. Ez az a folyamat, ami lehetővé teszi, hogy igazán remek dolgokat tegyél a munkáddal.

9.    Mondj újat!


A világ éppen olyan, ahogy ránézünk. Sokan szeretnék, ha sokkal rosszabbnak látnád, mint amilyennek szeretnéd. Sok a negatív vélemény, sok az elnyomó típusú és energiavámpír ember. Pontosan, ezért ha teljesen új módon tudod megmutatni azt, amit szeretnél értékesíteni, ha egészen új látásmódot találsz hozzá, az emberekben azt a képzeletet és vágyat ébreszted fel, ahogy valóban látni szeretnének maguk körül.

Technikai trükkök, módszerek és szisztémák helyett


technika helyett filozófia
Mindenki a biztos módszert, a garantált szisztémát üldözi a kampányaival. Nem lehet azonban a hosszútávú stratégiát, a gondolkodás felcserélni automatizált módszerekkel. Az üzleti életbe bevezetett automatizmusok és technológiai újítások, inkább azt a célt szolgálják, hogy könnyebben át tud vinni a gondolataidat. Sőt ne csak könnyebben, kevesebb időráfordítással tedd meg ezt, de sokkal több emberhez sikerüljön ezeknek eljutnia, mintha mindent neked magad, egy adott időben kellene elvégezni. Ám ezek csak segítik, de nem helyettesítik az emberi tényezőket.

Technikai trükkök, módszerek és szisztémák helyett, gondold át sokkal mélyebben a kampány tevékenységed. Adj a kampányaiddal sokkal több értéket és kevesebb árengedményt, hogy sokkal színvonalasabb kommunikációs környezetben, világban és üzleti szférában élhess!

Népszerű bejegyzések