Kövess:

Legutóbbi bejegyzések

2017. január 4., szerda

Üzleti terv



Milyen szempontok szerint írj üzleti tervet?


üzleti tervezés
Akár kezdő vagy növekvő üzleti vállalkozásról van szó, kell, hogy legyen üzleti terve. A terv biztosítja az ütemezést, ez jelöli ki a célokat, ez biztosítja, hogy lépésről-lépésre bárki el tudja érni a kívánt sikert. Az nem kérdés, hogy kell írni egy üzleti tervet, az viszont nagy dilemma, hogyan kell megírni egy üzleti tervet. Olyan üzleti tervet, ami nem elmélet, hanem valóban a cég előre jutását, sikerét segíti.

Az üzleti terv alapvetően válaszokat kell, hogy tartalmazzon egy sor átfogó és alapvető üzleti kérdésre. Az első és legfontosabb kérdés: mi az üzleti vállalkozás célja? Mit szeretne elérni? Másképp megfogalmazva, mit akarunk, hogyan nézzen ki a vállalkozásunk három, öt vagy akár 10, esetleg még ennél is több év múlva? Milyen szintű bevételekre és a nyereségre van szükségünk ehhez? Hány munkatárssal, alkalmazottal vagy alvállalkozóval valósítjuk meg ezt? Hány helyen, milyen földrajzi területen szolgáltatunk? S amikor elkezdünk ezeken az alapvetéseken gondolkodni jönnek egymásután a kérdések, amikre mind választ kell adnunk az üzleti tervünkben!

Az üzleti tervben válaszokat kell adni ezekre a kérdésekre rövidebb időszakaszok, különösen egy év távlatában. Egy év távlatában, azért mert ilyen időtávban tudjuk a stratégiánkat kibontó, taktika elemeket meghatározni. Egy év statisztikái alapján, tudunk a lépéseken évről-évre az üzleti tervünk átvizsgálásakor módosítani és javítani rajtuk. Azaz, tudnunk kell, hogy milyen az üzleti céljainak vannak a folyó évben, és mit kell, ahhoz elérni, hogy azt mondjuk végül „ez az év sikeres volt.”


Egy üzleti terv részei


üzleti tervezés
A válaszok megtalálásához az üzleti tervezést, természetesen több fejezetre kell bontanunk. A legfőbb területek a következők:

Saját magunk elemzése: milyen termékeket, / vagy szolgáltatásokat nyújt most és / mit fog fejleszteni és kínálni a jövőben a cégünk? Milyen főbb jellemzői vannak a szolgáltatásainknak, miken és hogyan kellene javítani?

Ágazati elemzés: mekkora a / piacunk (aink), és hogyan változnak azok? Milyen trendek vannak hatással rájuk, és ezek a tendenciák mit jelentenek a számunkra majd a jövőben?

Versenytársak elemzése: határozzuk meg pontosan, hogy kik a versenytársaink, és mik a legfontosabb erősségeik és gyengeségeik? Milyen területeken van versenyelőnyük, hogyan tudjuk csökkenteni azt? Milyen területeken van előnyünk, hogyan tudjuk megőrizni, vagy növelni ezt? 
   
Ügyfél Elemzés: kik a megcélzott vásárlóink? Milyen demográfiai és/vagy pszicho gráfiai profilokkal rendelkeznek? Mik az ők igényei?

Marketing terv: hogyan fogjuk rendszeresen elérni a meglévő és leendő ügyfeleinket? Milyen promóciós taktikát és marketing csatornákat fogunk ehhez használni? Hogyan fogjuk beárazni a termékeket és / vagy a szolgáltatásokat? Milyen legyen a saját márkánk pozicionálása? Milyen megkülönböztető jegyekre fókuszáljunk a kommunikációban?    

Irányítás: kikből áll a jelenlegi csapatod, és az egyes tagjai hogyan fejlődhetnek? Milyen tanácsadókat alkalmazol a tevékenységedhez és hogyan kívánod ezt bővíteni, módosítani?

Cselekvési terv: Melyek lesznek azok a mérföldkövek, amiket el szeretnél érni, ahhoz, hogy ott tarts az év végén, ahol eltervezted? Milyen irányokba kell tovább lépni, hogy az öt éves terved megvalósuljon?

Pénzügyi terv: Milyen a cég likviditása? Hogyan valósul ez meg ebben az évben? Mennyi a külső finanszírozás, (adott esetben) mit kell ennek csökkentéséhez tennie a vállalatnak? Mely területeken fogsz plusz forrásokat befektetni? Mik a tervezett bevételek és a nyereség az elkövetkező 1-5 évben? Milyen eszközöket kell beszerezni ebben az évben és/vagy a távlati jövőben?


Az üzleti tervben, legalább minden fenti kérdésre válaszolj!


üzleti tervezés

Ez a nyolc kulcsfontosságú terület átvizsgálása, ezek átgondolása, újra tervezése fogja meghatározni a konkrét üzleti célokat, évről-évre, amíg a víziód el nem éred, a küldetésed meg nem valósítod. Azt is segít megválaszolni a részkérdéseket, ha írsz egy Összefoglalót az üzleti tervedhez, ami a garanciákat tartalmazza arra vonatkozóan, hogy az üzleti terv sikerülni fog.


Sok olyan tényező van, ami garantálja, hogy a terved sikerülni fog. Ez lehet, a vezetés, az irányítás minősége. Lehet valami egyedülálló technológia és / vagy partneri, kapcsolat a kivitelezésben. A legfontosabb, azonban mindig az, hogy legyen valami egyedi, jól megkülönböztethető abban, amit csinálunk, legyünk bármekkorák is. Csakis a megkülönböztető jegyekre fókuszálva érhető el, hogy a versenytársaknak ne legyen túl egyszerű utánozni minket és ellopni az ügyfeleket, ezzel csökkentve a piaci részesedésünk.

A legjobb, ha ilyenkor év elején ez alapján – rászánsz pár napotés átgondolsz sok mindent és megírod az üzleti terved. Amennyiben már van üzleti terved, akkor érdemes újra átgondolni, frissíteni azt.

A taktikai területeket, mint a marketing, vagy a cselekvési terv érdemes új motívumokkal bővíteni, a kevésbé produktív kampányokat lecserélni. Ehhez indulásként elég, ha a fent vázolt kérdésekre válaszokat keresel. Maga a gondolkodás, ami végül az írásban teljesedik ki lesz az a hajtóerő, ami segít elérni a célokat. Az üzleti tervet így bármikor elővehetjük módosíthatunk rajta, mert az olyan, mint hajósnak az iránytű, az visz minket a céljaink felé. Az üzleti tervben így ki fog rajzolódni az a stratégia, amitől sikeressé válunk. Ehhez jól olvasható és formázható, írható kell legyen az üzleti tervünk. Nincs annál nagyobb öröm ugyanis, mint ahogy a  terveinkből egy virágzó üzlet születik.

2016. december 31., szombat

Kémek alkalmazása - A háború művészete XIII.



online mérőeszközök
Ma már rengeteg eszköz áll a rendelkezésedre, ahhoz, hogy kiismerd a vevőid szokásait, elvárásait. S az online alkalmazható eszközök, még különösebb erőfeszítést sem igényelnek. Egyszerűen telepíthető szoftverek mondják meg a tartalmaidról, hogy mennyire tartották relevánsnak azt, azok, akik meglátogatták a honlapod. Hírlevélküldő szoftverek segítségével tudhatod meg, hogy melyik leveledre reagáltak jobban, melyik hozott több érdeklődést. Hirdető szoftverek segítenek megtalálni a vásárlóid. Ma már inkább a sok szoftver kínálta statisztikák értelmezése, értékelése, ami kihívás elé állít. A jól értelmezett statisztikák és az ez alapján meghozott döntések, a Te posztmodern kémhálózatod valódi eredményei.

A kölcsönös védekezés eltarthat több esztendeig, s nagyon meg kell küzdeni a győzelem egyetlen napjáért.

A versenytársak kommunikációs tevékenységét is folyamatosan nyomon kell követned, ahhoz, hogy lásd milyen irányokba érdemes mozognod. Mi az, amivel megkülönböztetheted magad tőlük. Melyek azok a dolgok, amiket Te nem akarsz követni és mik azok a támadások, amiket blokkolni kell.

Ezért a bölcs fejedelem és a kiváló hadvezér úgy indít háborút és úgy arat győzelmet az ellenség felett, úgy szerez tehát érdemdús tetteket, amelyek révén kiemelkedik a sokaságból, hogy mindent igyekszik előre tudni.

online mérőeszközök
Minél hosszabb távú és pontosabb terveid vannak, annál jobban képes leszel irányítani a piaci tevékenységed. Minél jobban tanulmányozod mások kommunikációs stratégiáját, minél jobban megújítod azok működő elemeit és minél inkább eltávolodsz a sokszor látott megoldásoktól, annál jobban fogod látni, hogy milyen hatásai lesznek a tevékenységednek.

Ezt az előre-tudást nem lehet a szellemektől megszerezni, nem lehet sem más dolgok mintájára levont következtetések, sem számítgatások útján megszerezni; az ellenség helyzetének ismeretét mindig emberektől kell megszereznünk.

A megfelelő hadvezetői tudás, a kommunikációs tudás nem másolható. Így a tudás nem lehet módszerek és technikák gyűjteménye. A tudás nem alapulhat pusztán statisztikai adatokon. A tudás a megfelelő párbeszédekben, interakciókban, amelynek része mindenféle kommunikációs tevékenységünk alakul ki. Így annál mélyebb tudásra tudunk szert tenni, minél több emberrel állunk kommunikációban.

Kémeket alkalmazunk tehát, mégpedig ötfélét. Vannak megtelepedett kémek, vannak belső kémek, vannak visszatérő kémek, vannak a halál kémei, s vannak az élet kémei.

A különböző típusú embereknek megfelelően, különféle kommunikációs alakzatokat, taktikai motívumokat fogunk követni. Ezek azonban állandó mozgásban, újra írásban vannak, mert az életben nem laboratóriumi körülmények között, hanem folytonos párbeszédben születnek a megfelelő döntések.

Megtelepedett kém az, akit az (ellenséges) vidék lakosaiból választunk ki és fogadunk szolgálatunkba; belső kém az, akit (az ellenség) hivatalnokai közül választunk ki és fogadunk szolgálatunkba; visszatérő kém az, akit az ellenség kémei közül választunk ki és fogadunk szolgálatunkba; a halál kéme az, aki a külvilágot megtévesztve folytatja tevékenységét, s a mi kémeinknek is hamis híreket ad tudtára, az ellenség kémeinek is hamis híreket ad tovább; végül az élet kéme az, aki (az ellenségtől) hírekkel tér vissza. Ezért a hadsereg minden dolga közül a kémekkel tartsuk fenn a legszorosabb kapcsolatot, senki ne kapjon busásabb jutalmat a kémeinknél, s ne legyen titkosabb dolog, mint kémeink szolgálata.

online mérőeszközök
Ma már a legbiztosabb információkat anélkül meg tudjuk kapni, hogy a kémek a versenytársaknál kellene, hogy dolgozzanak. Az ellenséges vidék lakói, a célcsoportunk meghatározása, ma már a kortárs hirdető rendszerekkel egészen egyszerű. Már vannak vevőink, honlap látogatóink, akkor a statisztikát szolgáltató szoftverek könnyedén profilozzák azokat és hoznak létre a vevőinkéhez hasonló célcsoportokat.

Hirdetőként sokkal több adat áll rendelkezésünkre a versenytársakról, hiszen akkor az általuk követett kulcsszavak és licitálási módszerekről egyszerűen tudunk kimutatásokat kapni. S így pontosan láthatjuk, nekünk milyen stratégiát, milyen költségekkel kell ahhoz követnünk, hogy megelőzhessük őket a célcsoportjainknál. Így az általuk követett hirdetési struktúrákból, szolgáltatójuk által kiszivárogtatott adatok nélkül is tudjuk, hogy mi a teendőnk.

A visszatérő kémet, ma már remarketingnek hívják. A Google Adwords hirdető fiókunk megjegyezi a honlap látogatóink IP címét, - így amíg döntés helyzetben van, amíg tovább keres a vevő - újabb számára releváns üzenetekkel tudjuk magunk mellé állítani. Az a kém, aki a külvilág elől rejtve dolgozik nekünk, a mi feliratkozó listánkon szereplők, akiknek olyan üzeneteket és annyiszor tudunk küldeni mások elől rejtve, amennyiszer jónak gondoljuk. A pontos adatokat szolgáltató kém, pedig azok a szoftverek, amik megmutatják nekünk azokat a tevékenységeket, amit az online felületeinken végeznek az emberek. Ezekből kiindulva tudunk igazán hatékonyak lenni.

Bizony, finom érzék, nagyon finom érzék kell hozzá, de a kémek alkalmazásáról sohasem szabad lemondani.

Ma már pontosan ezért a statisztikai adatok megértése, azok pontos elemzése és ezek alapján azoknak a lépéseknek a sora, amit meg kell tennünk a meghatározó. Havonta ellenőrizzük a statisztikai adatainkat, ahhoz, hogy tudjuk a következő hónapban mik a legfontosabb tennivalóink.

2016. december 20., kedd

Tűzzel való támadás - A háború művészete XII.




taktika
A céljaink eléréséhez tűzbe kell hozni másokat. Tűzbe kell hozni azokat, akikkel együttműködünk azon, hogy elérjük a kitűzött célokat. S tűzbe kell hozni a vevőinket is, hogy nálunk vásárolják meg, amire szükségük van. A tűz folyamatos táplálást igényel. Ne akarj rövidtávon, s azonnal felégetni mindent magad körül, hanem a tűz melegére és látványára gondolj. Akikben ég a tűz, azok megbízható munkatársaid és jó vevőid lesznek.

Tűzgyújtáshoz megfelelő eszközök szükségesek; tűz támasztásához megfelelő idő kell, tűz gerjesztéséhez pedig megfelelő nap. Az idő akkor megfelelő, ha az időjárás száraz; a nap akkor megfelelő, amikor a Hold a Szita, a Fal, a Szárny vagy a Keresztrúd csillagképében van.

taktika
A tűzgyújtáshoz a kommunikáció a legmegfelelőbb eszköz. Ezt folyamatosan kell végezned, különben nem adsz időt és teret a megértésnek. Nem találod meg azokat ízlésű embereket, akiket valóban lángra lobbant a mondanivalód. A kommunikációs trendek, a vásárlói szokások állandó mozgásban vannak, így a változásokat kihasználva, szükséged van a jó időzítésre. Így lesznek kampányaid, amik tökéletesen célba találnak, de ez nem azt jelenti, hogy ez más körülmények között is ugyanúgy működik. Nem tudsz minden pillanatban ugyanolyan erős hatást elérni. Ezek amplitúdóját, ritmusát tudod csökkenteni megfelelő tapasztalattal és kommunikációs tudással.

Minden hadseregnek feltétlenül ismernie kell a tűz alkalmazásának öt változatát, s tudni kell védekezni is ellene. Mert nyilvánvaló, hogy a tűz nagy segítséget nyújthat a támadáshoz, mint ahogy erős az a segítség is, amelyet támadáskor a víz nyújthat. Vízzel szét lehet zúzni az ellenséges sereget, tűzzel azonban meg is lehet hódítani.

taktika
Alapelemek, amelyek segítenek abban, hogy hívekre és egyben követőkre lelj, nem a szokványos megoldásokban, a sablon kommunikációban rejlenek. Tégy a szíved, a filozófiád szerint. Írd le azokat a mondatokat, amiknek érzed a mélyebb értelmét. Kommunikálj úgy, amitől érzed, hogy növekszik a tudásod. Oszd meg másokkal az utat, amíg rátalálsz, azokra a vezérgondolatokra, amikben otthonosan mozogsz, amit tudsz vállalni és szívesen közvetíted másoknak. Így már ott lesz benned a parázs, amitől mások is lángra gyúlhatnak. A tűzzel lehet hódítani.

Keresd azokat a történeteket, megoldásokat, amik téged is lángra lobbantanak és abból merítkezz. Többféle módját, többféle területét meg kell találnod, annak, hogy híven képviseld, amit csinálsz. Vannak akciók, amelyek, mint árvíz söpörnek végig a piacokon, amik, ha elvonulnak egyvalakinek jelentős nyereséget hozhatnak, míg másoknak károkat. Ismerned kell a módját, ahogy ellenállj ennek és csak módjával használd a romboló vizet, de mindig tápláld a tüzet, amitől más leszel, amitől különbözöl.


taktika

Népszerű bejegyzések