Ma
már rengeteg eszköz áll a rendelkezésedre, ahhoz, hogy kiismerd a vevőid
szokásait, elvárásait. S az online
alkalmazható eszközök, még különösebb erőfeszítést sem igényelnek.
Egyszerűen telepíthető szoftverek mondják meg a tartalmaidról, hogy mennyire
tartották relevánsnak azt, azok, akik meglátogatták a honlapod. Hírlevélküldő
szoftverek segítségével tudhatod meg, hogy melyik leveledre reagáltak jobban,
melyik hozott több érdeklődést. Hirdető szoftverek segítenek megtalálni a
vásárlóid. Ma már inkább a sok szoftver
kínálta statisztikák értelmezése, értékelése, ami kihívás elé állít. A jól
értelmezett statisztikák és az ez alapján meghozott döntések, a Te posztmodern
kémhálózatod valódi eredményei.
A kölcsönös védekezés eltarthat több
esztendeig, s nagyon meg kell küzdeni a győzelem egyetlen napjáért.
A
versenytársak kommunikációs tevékenységét is folyamatosan nyomon kell követned,
ahhoz, hogy lásd milyen irányokba érdemes mozognod. Mi az, amivel
megkülönböztetheted magad tőlük. Melyek
azok a dolgok, amiket Te nem akarsz követni és mik azok a támadások, amiket
blokkolni kell.
Ezért a bölcs fejedelem és a kiváló
hadvezér úgy indít háborút és úgy arat győzelmet az ellenség felett, úgy szerez
tehát érdemdús tetteket, amelyek révén kiemelkedik a sokaságból, hogy mindent
igyekszik előre tudni.
Minél hosszabb távú és pontosabb terveid
vannak, annál jobban képes leszel irányítani a piaci tevékenységed. Minél jobban tanulmányozod mások
kommunikációs stratégiáját, minél jobban megújítod azok működő elemeit és minél
inkább eltávolodsz a sokszor látott megoldásoktól, annál jobban fogod látni,
hogy milyen hatásai lesznek a tevékenységednek.
Ezt
az előre-tudást nem lehet a szellemektől megszerezni, nem lehet sem más dolgok
mintájára levont következtetések, sem számítgatások útján megszerezni; az
ellenség helyzetének ismeretét mindig emberektől kell megszereznünk.
A megfelelő hadvezetői
tudás, a kommunikációs tudás nem másolható. Így a tudás nem lehet módszerek és technikák gyűjteménye. A tudás nem
alapulhat pusztán statisztikai adatokon. A tudás a megfelelő párbeszédekben,
interakciókban, amelynek része mindenféle kommunikációs tevékenységünk alakul
ki. Így annál mélyebb tudásra tudunk szert tenni, minél több emberrel állunk
kommunikációban.
Kémeket
alkalmazunk tehát, mégpedig ötfélét. Vannak megtelepedett kémek, vannak belső
kémek, vannak visszatérő kémek, vannak a halál kémei, s vannak az élet kémei.
A különböző típusú
embereknek megfelelően, különféle kommunikációs alakzatokat, taktikai
motívumokat fogunk követni. Ezek azonban állandó mozgásban, újra írásban
vannak, mert az életben nem laboratóriumi körülmények között, hanem folytonos párbeszédben születnek a megfelelő
döntések.
Megtelepedett kém az, akit az
(ellenséges) vidék lakosaiból választunk ki és fogadunk szolgálatunkba; belső
kém az, akit (az ellenség) hivatalnokai közül választunk ki és fogadunk
szolgálatunkba; visszatérő kém az, akit az ellenség kémei közül választunk ki
és fogadunk szolgálatunkba; a halál kéme az, aki a külvilágot megtévesztve
folytatja tevékenységét, s a mi kémeinknek is hamis híreket ad tudtára, az
ellenség kémeinek is hamis híreket ad tovább; végül az élet kéme az, aki (az
ellenségtől) hírekkel tér vissza. Ezért a hadsereg minden dolga közül a
kémekkel tartsuk fenn a legszorosabb kapcsolatot, senki ne kapjon busásabb
jutalmat a kémeinknél, s ne legyen titkosabb dolog, mint kémeink szolgálata.
Ma
már a legbiztosabb információkat anélkül meg tudjuk kapni, hogy a kémek a
versenytársaknál kellene, hogy dolgozzanak. Az ellenséges vidék lakói, a
célcsoportunk meghatározása, ma már a
kortárs hirdető rendszerekkel egészen egyszerű. Már vannak vevőink, honlap
látogatóink, akkor a statisztikát szolgáltató szoftverek könnyedén profilozzák
azokat és hoznak létre a vevőinkéhez hasonló célcsoportokat.
Hirdetőként sokkal több adat áll
rendelkezésünkre a versenytársakról,
hiszen akkor az általuk követett kulcsszavak és licitálási módszerekről egyszerűen
tudunk kimutatásokat kapni. S így pontosan láthatjuk, nekünk milyen stratégiát,
milyen költségekkel kell ahhoz követnünk, hogy megelőzhessük őket a
célcsoportjainknál. Így az általuk
követett hirdetési struktúrákból, szolgáltatójuk által kiszivárogtatott
adatok nélkül is tudjuk, hogy mi a teendőnk.
A
visszatérő kémet, ma már remarketingnek hívják. A Google Adwords hirdető
fiókunk megjegyezi a honlap látogatóink IP címét, - így amíg döntés helyzetben
van, amíg tovább keres a vevő - újabb számára releváns üzenetekkel tudjuk
magunk mellé állítani. Az a kém, aki a külvilág elől rejtve dolgozik nekünk, a mi feliratkozó listánkon szereplők,
akiknek olyan üzeneteket és annyiszor tudunk küldeni mások elől rejtve,
amennyiszer jónak gondoljuk. A pontos adatokat szolgáltató kém, pedig azok a
szoftverek, amik megmutatják nekünk azokat a tevékenységeket, amit az online
felületeinken végeznek az emberek. Ezekből kiindulva tudunk igazán hatékonyak
lenni.
Bizony, finom érzék, nagyon finom érzék
kell hozzá, de a kémek alkalmazásáról sohasem szabad lemondani.
Ma már pontosan ezért a statisztikai
adatok megértése, azok pontos elemzése és ezek alapján azoknak a lépéseknek a
sora, amit meg kell tennünk a meghatározó. Havonta ellenőrizzük a statisztikai adatainkat, ahhoz, hogy
tudjuk a következő hónapban mik a legfontosabb tennivalóink.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönjük, ha megosztod a véleményed!