Blogkészítés
Saját média Magyarországon
A blogolás „hőskorában”, az indulás
időszakában, hogy az elkészült blog szoftvereket népszerűsítsék csak azok a
blogok kaptak nagyobb figyelmet, amelyeknek szerzői ismert újságírók vagy
közszereplők voltak. Mára azonban nem egy olyan ismertebb blogot olvashatunk,
nap mint nap, akár több tízezres látogatottsággal, amelyeket egyszerű
felhasználók, vagy kommunikációs célokkal kifejezetten cégek hoztak létre, hogy
megosszák gondolataikat és így minél több ember kommunikációs mezejébe
bekerüljenek.
A közösségi médiához tartozó blogoknak
ugyanis mára már majdnem ugyanolyan befolyásoló, hangadó szerepe lett, mint a
hagyományosaknak. Sőt mivel a hagyományos médiával szemben az online
kifejezetten serkenti az interakciókat, hozzászólásokat, ma már egy-egy cég
számára sokkal fontosabb, mint a hagyományos média megjelenések. A cégek
PR-osai figyelemmel kísérik a blogokon megjelenő írásokat, termékeikkel
kapcsolatban, igyekeznek is reagálni azokra. A legjobb azonban, ha a PR
munkánkat, a történetépítést, amit szívesen követnek az emberek, ma már egy cég
a blogolással kezdi.
Jelentős mennyiségű figyelem generáló tartalmat tudsz létrehozni
Az egyik legnagyobb külföldi utazási
blog oldalára, a travelpod.com-ra hetente átlagosan több mint 70 ezer új
blogbejegyzést töltenek fel a világ több mint 100 országából. Bárki nagyon
egyszerűen csatlakozhat a bloghoz és megoszthatja utazási élményeit, fotóit és
videóit itt. Nem véletlen, hogy a világ legnagyobb online foglalási rendszere a
booking.com, amit mi is ismerhetünk szolgáltatásai számos bejegyzésehz és
kereséshez hozzá kapcsolódnak. Egy ilyen blogon való jelenlétért és a
szolgáltatások közvetítéseiért a világ legnagyobb vállalatainak is megéri fizetni,
természetesen a saját kommunikáció mellett is.
Ezzel szemben, ha egy magyar blogra
heti 25-35 új bejegyzés kerül, akkor már meglehetősen aktív blogról beszélünk,
azonban még a kevesebb bejegyzés között is nehéz meglelni azt, amire éppen kíváncsiak
vagyunk. Magyarországon a profi és releváns tartalomszolgáltatás még
gyerekcipőben jár, pontosan ezért érdemes elsőnek lenni tartalmainkkal az
olvasók, az interneten böngészők előtt. Ha speciális vagy szűkebb témákat
keresnek, olyan területeken, aminek mi a szakértői vagyunk és a
szolgáltatásainkkal is tudunk segíteni, akkor biztos, hogy fizető képes
olvasótáborunk lesz.
Aki a figyelmet birtokolja egy témában, ő a piacvezető
Megírjuk a blogodat! |
Az olvasók számára a blog egy újabb
hírforrás lehet, amely új ablakot nyit a már ismert világra, más összefüggésben
ismerhetnek meg bizonyos témákat, területeket, amik segítik a döntéseiket.
A blogolás pontosan ezért, nagyon
komoly munka is. Egy-egy átlagos blogbejegyzés elkészítése, még a profiknak is
akár 3-4 órát is igénybe vehet, mivel fontos, hogy megbízható általános
információkat is szerezzenek az adott területről, amiről írnak. Ahhoz, hogy
valaki hosszú éveken keresztül blogot vezessen, nagyon pontos stratégia és
tervek kellenek, ahhoz, hogy valóban elérjük a céges blogunkkal a céljaink.
Akkor, azonban mikor már sikerült megragadni az olvasók figyelmét, akkor már
nem szabad többet elengedni azt, mert akkor a PR-runk, a saját média
legfontosabb eleme a blog lesz.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése