A csaták = Kampányok „Az üzleti élet taktikai elemei”
A nyár már májussal kezdődően, az
üzleti életben a taktikai elemek, a kampány szintű feladatok megoldásának,
kibontásának biztosít terepet. Hogyan valósítsuk meg taktikai úton ezeket az
üzleti elképzeléseket, a történelem csatái, fontos taktikai eseményei segítenek
eligazodni ebben.
Az egyes híres csaták nyári
időpontjainak megfelelően átnézzük melyek voltak azok májusi, júniusi, júliusi
ütközetek, amelyek taktikai úton oldottak meg egyes problémákat. A háború és
sport ugyanis analógiaként kitűnően szolgál az üzletépítéshez. A háborúk és a
sport eredmények segítségével jól leírhatók, történetek keretébe foglalhatók,
hogy hogyan lehet kijelölni stratégiai célokat, azok, hogyan valósíthatók meg,
így hogyan építünk egy érthető és jól nyomon követhető történetet belőlük.
A stratégia célokban fontos szerepe
van a taktikának, az egyes fontos csaták, hadjáratok megtervezésének
kivitelezésének. A sportban egyes versenyek felépítésének, vagy egy bajnoki
szezon és kupa sorozat megtervezésének. Ezek a részcélok valósíthatók meg
taktikai úton, egy stratégia részeként.
A háborúkban, a jól megválasztott
csata időpontok és helyszínek, a csata előtt kidolgozott adott eseményre szóló stratégia
és az ahhoz rendelt harcmodor, egyes hadtestek kiválasztása, azok mozgása és
összjátéka, az egyes váratlan momentumokra kidolgozott reakciók, az emberek
képzettsége, az a tudás, amellyel a taktikai szintű feladatokat megoldják
mind-mind, olyan tényező, ami jelentősen befolyásolja a csata végkimenetelét.
Taktikai úton megvalósított
győzelmekre, csatákra, azonban, csak mint eseményekre emlékszünk többnyire.
Egy-egy csata vezetőjének, tábornokának, csak akkor sikerült kitűnnie és fennmaradni
a történelem emlékezetében, ha egyben kiváló stratéga is volt és hosszabb távú
célok, hadjáratok, háborúk, politikai konfliktusok kezelésében is otthonosan
mozgott.
A taktika önmagában sohasem elegendő a
megfelelő eredményekhez, de megfelelő taktikai tudás nélkül viszont lehetetlen
kibontani a stratégiát. A magyar
üzletépítésben elsősorban a taktikai szintű tudásanyagok használata és tanulása
dominál, úgy mint marketing és értékesítés. Reméljük tanulmány sorozatunkkal mi
is hozzájárulunk ennek elmélyítéséhez és segítjük a stratégiák, a stratégiai és
PR gondolkodás felé való elmozdulást is.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése