Kövess:

kedd, november 24

Hogy építsd fel a kommunikációd? Milyen eszközökre van szükséged ehhez?



Legyél megfelelő kommunikációban a meglévő vevőiddel, munkatársaiddal, partnereiddel! Ehhez ma már sok eszköz áll a rendelkezésedre.

Folyamatos kommunikáció nélkül, nincs figyelem, nincs új gondolat


kommunikáció
A legfontosabb dolog mindenképpen az, hogy ahhoz, hogy figyeljenek rád és amikor szükségük van egy probléma megoldásához, tanácsra, vagy arra a szolgáltatásra, amit te végzel, akkor kommunikációban legyél a partnereddel, akinek így eszébe jutsz és választani tud téged.

Az élet minden terültén így van ez, azzal az emberrel, akivel csak időnként találkozol mindig csak múltad lesz. Mindig a közös élményeket idézitek fel és elmondjátok, hogy mi történt veletek az utolsó találkozás óta. Ez a kommunikáció azonban bizonyos, hogy rendkívül felületes, mert nem tudsz heteket, hónapokat és éveket megfelelőn összefoglalni, ahhoz, hogy ne az általánosságok szintjén maradjatok. Az általánosságok nem formálják a gondolatokat és így nem is tud segíteni abban, hogy egy-egy aktuális problémára megoldásokat találjatok.

Vannak különleges emberek az életedben, akivel nagyon mély volt a kommunikációs kapcsolat, így amikor újra találkoztok, ott tudjátok folytatni, ahol abbahagytátok. Azonban ez a kommunikáció is csak, akkor lesz termékennyé, ha folyamatossá teszitek és hagyjátok, hogy hatással legyen a tevékenységetekre.

Vannak emberek, akikkel nap, mint nap találkozol, de a kommunikációtok nem tud elmélyülni, igazából, csak aktuális történéseket és részlegesen téged érintő kérdéseket fogsz velük megbeszélni. Ezek az emberek jelen vannak az életedben, de ha eltűnnének belőle, akkor sem éreznéd meg jelentősen a hiányukat, hisz szintén nem volt az általános információ közlésen túl komolyabb kommunikáció köztetek. Ezek a kommunikációs panelek a jelenben, tényként dolgozták fel a történéseket. Nem formálták át a világodat, nem adtak plusz energiákat, gyakorlatilag az emberek társas érintkezési szokásainak az etikettjén belül maradva beszéltetek. Mivel ez a kommunikáció, ilyen módon állt meg a jelenben, amikor megszűnik és idővel újra találkoztok, a múlt képei is csak általánosságokban rémlenek fel és az azóta eltelt történéseket is olyan szemszögből mondod el, ami a beszélőtárs előtt pozitív színben tűnhet fel. Így elhallgatva marad, mindaz, ami igazán fontos neked és, ami igazán foglalkoztat.

kommunikáció
Azzal, akivel nap, mint nap úgy tudsz kommunikációban lenni, hogy hatással van a gondolkodásodra, legyen szó bármilyen témáról, azzal igazán fontos számodra, hogy ne csupán a veled történteket oszd meg, hanem a hozzákötődő gondolataidat, érzéseidet, azt hogy ez milyen úton vezethet tovább, hogyan gazdagodhat. A kettőtök kommunikációjából, ugyanakkor kirajzolódik egy sor olyan elem, ami segíti a világ megértését és annak formálását. Amikor a gondolatnak ezen a szintjén vagy a kommunikáció révén valakivel, akkor tudod, hogy tevékeny és aktív tudsz lenni a jelenben és van közös jövőtök, amit az adott közösen kiválasztott területen tovább tudtok építeni.

Akivel így kommunikálsz, azzal szinte napi szinten és több csatornán keresztül kapcsolatban vagy. Meghallgatja és elolvassa a történeteidet, megnézi az eseményeket dokumentáló fotóidat, reagál a gondolataidra és tudja, hogy milyen probléma megoldásokban számíthat rád. Ez a fajta kommunikáció több csatornán keresztül is nagyon termékeny és neked emberként és cégként erre van szükséged. Azoknak az embereknek a társaságára és olyan típusú vevőkre, akikkel ily módon állsz kommunikációban.

Ezért a kommunikációért azonban nagyon sokat kell tenned, elsősorban a különböző csatornákon folyamatosan kommunikálni. A történéseket, gondolatokat, probléma megoldást más módon megélni és megfogalmazni, mint ahogy az általánosság szintjén tennéd, csupán felületesen. Ez a fajta kommunikáció, azonban sokkal aktívabbá tesz és sokkal termékenyebb hosszú távon. Sokan azért mondanak le erről a fajta kommunikációról, mert túl idő és gondolkodás igényes.

Világunkban számos olyan technika eszköz van, ami gyorsan és hatékonyan teszi lehetővé, hogy kapcsolatba lépj emberekkel. Ezek az eszközök, azonban ha csupán önmagukért valóan, a jelen általános történéseinek a megragadásában segítenek, mindenfajta gondolat, vagy filozófia nélkül, akkor olyan kommunikációban ragadsz velünk, a második példám emberei, akik napi szinten beszélnek ugyan, de az általánosság és felületesség területén sohasem jutnak túl.

A technika vezérelt világban ezért nagyon fontos, hogy igazán okosan és építő módon használd, akár emberi, akár céges kapcsolataidban ezeket az eszközöket.

Kommunikációs eszközök


online kommunikáció
Dolgozz, akár a vásárlói, vagy a vállalati piacra is pontosan ezért nagyon fontos, hogy legyen saját média felületed.  A saját média felületedre azért van szükséged, – ez ma már igazából egy sor online felületet jelent, a honlaptól kezdve a blogon át, egy sor közösségi média felületig – mivel nincs olyan hét, olyan hónap, vagy év, amikor ne történne veled valami. S az igazán tartalmas kommunikációhoz, a gyümölcsöző kapcsolatokhoz erre van szükséged.

Azért is Online Média ma már és nem a „van honlapom”, „van Facebook oldalam” és „Használom az Instagramot” kategória, mert ezeket össze kell hangolni. Mindenhol tematikus csatornákat látsz a TV-től kezdve, az internetig, mert annyira személyre szabott lett a kommunikáció, hogy az egyéni ízlések és azok pontos figyelembe vétele határozzák meg, hogyan éred el a vevőidet, a célcsoportodat. Ma már ugyanarra a kulcsszóra mindenki más találatokat lát a képernyőjén, mert a Google figyelembe veszi a Te egyéni érdeklődésedet, keresési szokásaidat is a találat mutatásakor. Mindenkivel tudsz személyre szabottan kommunikálni ezeknek a technikai eszközöknek a segítségével, el tudsz mozdulni az általánosságok szintjéről, hogy mélyebb és intenzívebb kommunikációban legyél az emberekkel, vevőkkel, partnerekkel.

S pontosan ezért vált rendkívül fontossá az online média tevékenységed, mert ezzel fokozottan számol maga a Google is. Az olvasók, a követők, a fotóid, filmjeid nézők ugyanis hús-vér emberek és nem mesterségesen előállított hivatkozások, mint a linkek. Így ezek a média felületek nem tartalmazhatnak csupán rögzített tartalmakat, és nem lehetnek rajta csak termékek, vagy referenciák, amik időnként frissülnek. Azért is van szükséged rá, hogy ezzel a technológiával dolgozz, mert már biztosan Te is tapasztaltad, hogy a vásárlási folyamat egyre bonyolultabb lett a vevőidnél, ezért, aki jobban kommunikál, több, a vevő által elvárt tartalommal és értékesítési tudással rendelkezik, csak az tud bővülni a piacon.

A vevő mindent tud


online tartalom
Minden felhasználó hozzászokott már ahhoz, hogy különleges tartalmakkal és az ehhez kapcsolódó termékekkel és szolgáltatásokkal szólítják meg őket. Amennyiben az ilyen tartalmú oldalakon elidőz a konkurensednél, akkor ennek a vásárlónak az adatait a modern technológiáknak köszönhetően úgy szerzi meg ez a konkurensed, hogy utána folyamatosan kommunikációban tud vele lenni, akár az egyik törzsvevőddel is. S mindezt úgy érte el, hogy az olvasója számára érdekes, könnyen megtalálható és releváns tartalmat publikált.

Amennyiben termékeid vannak, különösen, ha webáruházad van, akkor lehetőséged van arra, hogy ezzel a technológiával, ami megjegyzi, hogy kik voltak az olvasóid, emlékeztető reklámként pontosan az a termék jelenjen meg a látogatódnak, ami a leginkább tetszett neki, és amit a legtöbb ideig nézett meg az oldaladon. Így ez a vásárló azt érzi, hogy figyelsz rá és tudod, hogy mit szeretne igazából nálad vásárolni!

Amennyiben cégeknek szolgáltatsz, meg tudod azt tenni, hogy vezető hír- vagy üzleti portálokon a legutóbbi közös projektetek képei jelenjenek meg az adott cégvezetőnek, ezzel is megerősítve a kapcsolatotok. Mennyire lenne meggyőző, ha az Origo, a HVG, vagy akár a Times oldalait böngészve azt látná a partnered, hogy ott a hírek között, mint egy PR cikk ott vannak a közös projekt képei?

Teljesen más stratégiát igényel, ha a vásárlói piacra, vagy a vállalatira dolgozol? Ezekhez más-más média felületet, más-más hangsúllyal, és más ritmusban kell igénybe venned!

Ám fontos, hogy meg legyen ezek megfelelő használata, ahhoz, hogy akár új vevőket szerezz és megtartsd a régieket, akár, hogy építsd a céged történetét, a partnereid megelégedésére, akik szívesen követik ez nyomon.

Azonban ehhez a meglévő média felületeidet muszáj ellenőrizned, hogy egyáltalán alkalmasak e erre!

Én rengeteg hibával és problémával találkoztam ezen a területen a munkám során!
Pontosan milyen hibákkal?

A legalapvetőbbeket egy következő cikkben gyűjtöm össze!

0 megjegyzés:








Népszerű bejegyzések