Hogy építsd fel a kommunikációd? Milyen eszközökre van szükséged ehhez?
Legyél megfelelő
kommunikációban a meglévő vevőiddel, munkatársaiddal, partnereiddel! Ehhez ma
már sok eszköz áll a rendelkezésedre.
Folyamatos kommunikáció nélkül, nincs figyelem, nincs új gondolat
A legfontosabb dolog mindenképpen az,
hogy ahhoz, hogy figyeljenek rád és amikor szükségük van egy probléma
megoldásához, tanácsra, vagy arra a szolgáltatásra, amit te végzel, akkor
kommunikációban legyél a partnereddel, akinek így eszébe jutsz és választani
tud téged.
Az élet minden terültén így van ez,
azzal az emberrel, akivel csak időnként találkozol mindig csak múltad lesz. Mindig a közös élményeket idézitek fel és elmondjátok, hogy mi történt veletek az utolsó találkozás óta. Ez a
kommunikáció azonban bizonyos, hogy rendkívül felületes, mert nem tudsz heteket,
hónapokat és éveket megfelelőn összefoglalni, ahhoz, hogy ne az általánosságok
szintjén maradjatok. Az általánosságok nem formálják a gondolatokat és így nem
is tud segíteni abban, hogy egy-egy aktuális problémára megoldásokat
találjatok.
Vannak különleges emberek az
életedben, akivel nagyon mély volt a kommunikációs kapcsolat, így amikor újra
találkoztok, ott tudjátok folytatni, ahol abbahagytátok. Azonban ez a
kommunikáció is csak, akkor lesz termékennyé, ha folyamatossá teszitek és
hagyjátok, hogy hatással legyen a tevékenységetekre.
Vannak emberek, akikkel nap, mint nap
találkozol, de a kommunikációtok nem tud elmélyülni, igazából, csak aktuális
történéseket és részlegesen téged érintő kérdéseket fogsz velük megbeszélni.
Ezek az emberek jelen vannak az életedben, de ha eltűnnének belőle, akkor sem
éreznéd meg jelentősen a hiányukat, hisz szintén nem volt az általános információ közlésen túl komolyabb kommunikáció
köztetek. Ezek a kommunikációs panelek a jelenben, tényként dolgozták fel a
történéseket. Nem formálták át a világodat, nem adtak plusz energiákat,
gyakorlatilag az emberek társas érintkezési szokásainak az etikettjén belül
maradva beszéltetek. Mivel ez a kommunikáció, ilyen módon állt meg a jelenben,
amikor megszűnik és idővel újra találkoztok, a múlt képei is csak általánosságokban
rémlenek fel és az azóta eltelt történéseket is olyan szemszögből mondod el,
ami a beszélőtárs előtt pozitív színben tűnhet fel. Így elhallgatva marad, mindaz, ami igazán fontos neked és, ami igazán
foglalkoztat.
Azzal, akivel nap, mint nap úgy tudsz
kommunikációban lenni, hogy hatással van a gondolkodásodra, legyen szó
bármilyen témáról, azzal igazán fontos számodra, hogy ne csupán a veled
történteket oszd meg, hanem a hozzákötődő gondolataidat, érzéseidet, azt hogy
ez milyen úton vezethet tovább, hogyan gazdagodhat. A kettőtök
kommunikációjából, ugyanakkor kirajzolódik egy sor olyan elem, ami segíti a
világ megértését és annak formálását. Amikor a gondolatnak ezen a szintjén vagy
a kommunikáció révén valakivel, akkor tudod, hogy tevékeny és aktív tudsz lenni a jelenben és van közös jövőtök, amit
az adott közösen kiválasztott területen tovább tudtok építeni.
Akivel így kommunikálsz, azzal szinte napi szinten és több csatornán
keresztül kapcsolatban vagy. Meghallgatja és elolvassa a történeteidet,
megnézi az eseményeket dokumentáló fotóidat, reagál a gondolataidra és tudja,
hogy milyen probléma megoldásokban számíthat rád. Ez a fajta kommunikáció több
csatornán keresztül is nagyon termékeny és neked emberként és cégként erre van
szükséged. Azoknak az embereknek a társaságára és olyan típusú vevőkre, akikkel
ily módon állsz kommunikációban.
Ezért a kommunikációért azonban nagyon
sokat kell tenned, elsősorban a különböző csatornákon folyamatosan
kommunikálni. A történéseket, gondolatokat, probléma megoldást más módon megélni és megfogalmazni, mint
ahogy az általánosság szintjén tennéd, csupán felületesen. Ez a fajta
kommunikáció, azonban sokkal aktívabbá tesz és sokkal termékenyebb hosszú
távon. Sokan azért mondanak le erről a fajta kommunikációról, mert túl idő és
gondolkodás igényes.
Világunkban számos olyan technika
eszköz van, ami gyorsan és hatékonyan teszi lehetővé, hogy kapcsolatba lépj
emberekkel. Ezek az eszközök, azonban ha csupán önmagukért valóan, a jelen
általános történéseinek a megragadásában segítenek, mindenfajta gondolat, vagy
filozófia nélkül, akkor olyan kommunikációban ragadsz velünk, a második példám
emberei, akik napi szinten beszélnek ugyan, de az általánosság és felületesség
területén sohasem jutnak túl.
A technika vezérelt világban ezért
nagyon fontos, hogy igazán okosan és építő módon használd, akár emberi, akár
céges kapcsolataidban ezeket az eszközöket.
Kommunikációs eszközök
Dolgozz,
akár a vásárlói, vagy a vállalati piacra is pontosan ezért nagyon fontos, hogy
legyen saját média felületed. A saját
média felületedre azért van szükséged, – ez ma már igazából egy sor online
felületet jelent, a honlaptól kezdve a blogon át, egy sor közösségi média
felületig – mivel nincs olyan hét, olyan hónap, vagy év, amikor ne történne
veled valami. S az igazán tartalmas kommunikációhoz, a gyümölcsöző
kapcsolatokhoz erre van szükséged.
Azért is
Online Média ma már és nem a „van honlapom”, „van Facebook oldalam” és
„Használom az Instagramot” kategória, mert ezeket össze kell hangolni.
Mindenhol tematikus csatornákat látsz a TV-től kezdve, az internetig, mert
annyira személyre szabott lett a kommunikáció, hogy az egyéni ízlések és azok
pontos figyelembe vétele határozzák meg, hogyan éred el a vevőidet, a
célcsoportodat. Ma már ugyanarra a kulcsszóra mindenki más
találatokat lát a képernyőjén, mert a Google figyelembe veszi a Te egyéni
érdeklődésedet, keresési szokásaidat is a találat mutatásakor. Mindenkivel
tudsz személyre szabottan kommunikálni ezeknek a technikai eszközöknek a
segítségével, el tudsz mozdulni az általánosságok szintjéről, hogy mélyebb és
intenzívebb kommunikációban legyél az emberekkel, vevőkkel, partnerekkel.
S pontosan
ezért vált rendkívül fontossá az online média tevékenységed, mert ezzel
fokozottan számol maga a Google is. Az olvasók, a követők, a fotóid, filmjeid
nézők ugyanis hús-vér emberek és nem mesterségesen előállított hivatkozások, mint
a linkek. Így ezek a média felületek nem tartalmazhatnak csupán rögzített
tartalmakat, és nem lehetnek rajta csak termékek, vagy referenciák, amik
időnként frissülnek. Azért is van szükséged rá, hogy ezzel a technológiával
dolgozz, mert már biztosan Te is tapasztaltad, hogy a vásárlási
folyamat egyre bonyolultabb lett a vevőidnél, ezért, aki jobban kommunikál,
több, a vevő által elvárt tartalommal és értékesítési tudással rendelkezik,
csak az tud bővülni a piacon.
A vevő mindent tud
Minden felhasználó hozzászokott már
ahhoz, hogy különleges tartalmakkal és az ehhez kapcsolódó termékekkel és
szolgáltatásokkal szólítják meg őket. Amennyiben az ilyen tartalmú oldalakon
elidőz a konkurensednél, akkor ennek a vásárlónak az adatait a modern
technológiáknak köszönhetően úgy szerzi meg ez a konkurensed, hogy utána
folyamatosan kommunikációban tud vele lenni, akár az egyik törzsvevőddel is. S
mindezt úgy érte el, hogy az olvasója számára érdekes, könnyen megtalálható és
releváns tartalmat publikált.
Amennyiben termékeid vannak,
különösen, ha webáruházad van, akkor lehetőséged van arra, hogy ezzel a
technológiával, ami megjegyzi, hogy kik voltak az olvasóid, emlékeztető
reklámként pontosan az a termék jelenjen meg a látogatódnak, ami a leginkább
tetszett neki, és amit a legtöbb ideig nézett meg az oldaladon. Így ez a vásárló azt érzi, hogy figyelsz rá
és tudod, hogy mit szeretne igazából nálad vásárolni!
Amennyiben
cégeknek szolgáltatsz, meg tudod azt tenni, hogy vezető hír- vagy üzleti
portálokon a legutóbbi közös projektetek képei jelenjenek meg az adott
cégvezetőnek, ezzel is megerősítve a
kapcsolatotok. Mennyire lenne meggyőző, ha az Origo, a HVG, vagy akár a Times
oldalait böngészve azt látná a partnered, hogy ott a hírek között, mint egy PR cikk
ott vannak a közös projekt képei?
Teljesen más stratégiát igényel, ha a
vásárlói piacra, vagy a vállalatira dolgozol? Ezekhez más-más média felületet,
más-más hangsúllyal, és más ritmusban kell igénybe venned!
Ám fontos, hogy meg legyen ezek megfelelő használata, ahhoz, hogy akár
új vevőket szerezz és megtartsd a régieket, akár, hogy építsd a céged
történetét, a partnereid megelégedésére, akik szívesen követik ez nyomon.
Azonban ehhez a meglévő média
felületeidet muszáj ellenőrizned, hogy egyáltalán alkalmasak e erre!
Én rengeteg hibával és problémával
találkoztam ezen a területen a munkám során!
Pontosan milyen hibákkal?
A legalapvetőbbeket egy következő
cikkben gyűjtöm össze!
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése