A menetelő hadsereg - A háború művészete IX.
A folyamatos kommunikáció lényege éppen az, hogy állandó mozgásban vagyunk, így könnyebben tudunk reagálni a változásokra. A mindig tevékeny és az aktuális lehetőségeket kereső vállalat jobban meg fogja találni, azokat a pontokat, azokat a lehetőségeket, ahol előnyre tehet szert a versenytársakhoz képest. Rajta ütni csak az egy-helyben állomásozókon lehet. S nyilván azokat lehet a legkönnyebben leelőzni is, akik soha, vagy csak időszakosan használják ki a kommunikációban rejlő lehetőségeket.
Azok, a hadtestek, akik csak időnként változtatnak helyt rendkívül sebezhetőek lesznek. Sebezhetőek, amikor tétlenül állomásoznak és sebezhetőek, amikor elindulnak, hiszen a ritkábban alkalmazott nagyobb erőkifejtés, mindig váratlan helyzeteket szül a számukra. Az alkalmanként kommunikálók azok, akik ritkábban mozdulnak, ugyanis kevesebb tapasztalattal rendelkeznek, s míg mozgásba jönnek, míg látszanának az eredmények, addigra már az ellenfelek, mozgásból súlyos csapásokat tudnak mérni rájuk. Az üzleti életben ők viszik el a jobb ügyfeleket, míg azok maradnak a lassabbaknál, akik sokkal több gondot fognak okozni a vásárlásukkal. A lassan mozgóknál, az eredmények is sokkal lassabban születnek meg, s sokszor újból megállnak, amikor már sikerülne felvenni a küzdelemhez szükséges megfelelő sebességet.
Általában a hadsereg szeresse a
magaslatokat és gyűlölje a mélyen fekvő helyeket, becsülje meg a napfényes
oldalt és vesse meg az árnyékos helyeket, gondoskodjék tehát az
életfeltételekről, megmaradva a valóság talaján. Akkor a hadseregben soha nem
üti fel a fejét semmiféle betegség, ez pedig azt jelenti, hogy biztos a
győzelem.
A
cégek életfeltétele az állandó és folyamatosan bővülő ügyfélkör. Ehhez fényben,
és szem előtt kell lenni a potenciális vásárlóknál. Fontos megtalálni azokat a kommunikációs csatornákat is, amelyek a vásárlóink szempontjából kiemelkedő
jelentőséggel bírnak. Egy cég csak akkor lesz egészséges, akkor tudja
biztosítani a szükséges életfeltételeket, ha folyamatosan igyekszik szem előtt
lenni és folyamatosan kommunikál a legfontosabb csatornákon. Amennyiben
tömegesen engedi át ezeket a pontokat a versenytársaknak, úgy a saját fejlődési
lehetőségei előtt zárja be a kapukat.
Ha előnyöket pillanthat meg, mégsem tör
előre, akkor (az ellenség) kimerült. Ha jelzőzászlóik szüntelenül mozognak, az
a felfordulás (jele). Ha tisztjeik dühöngenek, akkor fáradtak (a katonák).
Akira Kurosawa festménye - a legfelső fotó Kurosawa Árnyéklovas című filmjéből való |
Milyen jelek utalhatnak arra, hogy nem
megfelelő a céges kommunikáció ritmusa?
Az
előnyök, amiket felfedezünk a versenytársakkal szemben, mire ki tudnánk
használni, már eltűnnek. Mire sikerült volna a vásárló tömegekben tudatosítani,
milyen előnyökkel jár, ha nálunk vásárolnak, addigra a versenytársaink, látva a
kevésbé hatékony kommunikációt, ezeket a különbségeket el tudják tüntetni.
Amikor
az üzeneteinket még a közvetlen
dolgozóink sem értik, nem tudják mi a konkrét célja, milyen értékesítési
mondatokat kell használni egy kampányban, akkor a vevőkkel még nehezebb lesz
ezt megértetni. Ebből a zűrzavarból szokott kisülni, hogy a vevők mindig azokat
az egyedi előnyöket emelik ki és kérik számon az eladón, ami számukra előnyös
ugyan, de az értékesítőnek nem.
A
kommunikáció időszakosságába, s abba, hogy emiatt újra és újra meg kell értetni
a célkitűzéseink a dolgozóinkkal, újra és újra elmondani az ajánlat konkrét
tartalmát az ügyfeleinknek, ebbe mindig belefáradunk. S így az időszakos, vagy
egészen változó ritmusú kommunikációban csak elfáradunk és idegesek,
szellemileg kimerültek leszünk tőle.
Ha (tisztjeik) nagy barátságosan és
udvariasan beszélgetnek embereikkel, akkor elveszítették a tömeg (bizalmát). Ha
minduntalan jutalmakat osztogatnak, akkor nehéz helyzetben vannak.
Épp
a megfelelő állandó ritmusú kommunikáció és az ehhez kapcsolódó
munkatevékenységek teszik nehézzé a vezetők számára, hogy következetesek
legyenek a dolgozóikkal. Szívesebben beszélnek velük az életük általános
dolgairól, mint a munkáról, mert ott
több egyetértést tudnak elérni. Mivel nincs közös megértés, a megfelelő belső
és külső kommunikáció miatt, ezért csakis külső ösztönzők, a jutalmak tudják
megmozgatni az embereinket. A megfelelő
motiváltság hiányával, viszont a szervezetünk mozgása sohasem lesz olyan,
amit egy hadvezér elvárna a seregétől.
Ha szokásává tesszük a népnek, hogy
amire tanítjuk, mindig teljesítse, akkor a nép mindig engedelmeskedni fog.
A
jól felépített kommunikációink, hogy mindig
mozgásban vagyunk, legnagyobb előnye, hogy a vevőink pontosan érteni fogják, mi az, amit csinálunk és mi az, amit
ajánlunk nekik. Ennek köszönhetően a legnagyobb jutalom, hogy az ilyen
vásárlók mindig megfelelően reagálnak a kampányainkra.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése