Kövess:

szombat, november 12

A menetelő hadsereg - A háború művészete IX.



Menetelő hadsereg

A folyamatos kommunikáció lényege éppen az, hogy állandó mozgásban vagyunk, így könnyebben tudunk reagálni a változásokra. A mindig tevékeny és az aktuális lehetőségeket kereső vállalat jobban meg fogja találni, azokat a pontokat, azokat a lehetőségeket, ahol előnyre tehet szert a versenytársakhoz képest. Rajta ütni csak az egy-helyben állomásozókon lehet. S nyilván azokat lehet a legkönnyebben leelőzni is, akik soha, vagy csak időszakosan használják ki a kommunikációban rejlő lehetőségeket.

 

Azok, a hadtestek, akik csak időnként változtatnak helyt rendkívül sebezhetőek lesznek. Sebezhetőek, amikor tétlenül állomásoznak és sebezhetőek, amikor elindulnak, hiszen a ritkábban alkalmazott nagyobb erőkifejtés, mindig váratlan helyzeteket szül a számukra. Az alkalmanként kommunikálók azok, akik ritkábban mozdulnak, ugyanis kevesebb tapasztalattal rendelkeznek, s míg mozgásba jönnek, míg látszanának az eredmények, addigra már az ellenfelek, mozgásból súlyos csapásokat tudnak mérni rájuk. Az üzleti életben ők viszik el a jobb ügyfeleket, míg azok maradnak a lassabbaknál, akik sokkal több gondot fognak okozni a vásárlásukkal. A lassan mozgóknál, az eredmények is sokkal lassabban születnek meg, s sokszor újból megállnak, amikor már sikerülne felvenni a küzdelemhez szükséges megfelelő sebességet.

 

menetelő hadsereg
Általában a hadsereg szeresse a magaslatokat és gyűlölje a mélyen fekvő helyeket, becsülje meg a napfényes oldalt és vesse meg az árnyékos helyeket, gondoskodjék tehát az életfeltételekről, megmaradva a valóság talaján. Akkor a hadseregben soha nem üti fel a fejét semmiféle betegség, ez pedig azt jelenti, hogy biztos a győzelem.

A cégek életfeltétele az állandó és folyamatosan bővülő ügyfélkör. Ehhez fényben, és szem előtt kell lenni a potenciális vásárlóknál. Fontos megtalálni azokat a kommunikációs csatornákat is, amelyek a vásárlóink szempontjából kiemelkedő jelentőséggel bírnak. Egy cég csak akkor lesz egészséges, akkor tudja biztosítani a szükséges életfeltételeket, ha folyamatosan igyekszik szem előtt lenni és folyamatosan kommunikál a legfontosabb csatornákon. Amennyiben tömegesen engedi át ezeket a pontokat a versenytársaknak, úgy a saját fejlődési lehetőségei előtt zárja be a kapukat.

Ha előnyöket pillanthat meg, mégsem tör előre, akkor (az ellenség) kimerült. Ha jelzőzászlóik szüntelenül mozognak, az a felfordulás (jele). Ha tisztjeik dühöngenek, akkor fáradtak (a katonák).

A háború művészete
Akira Kurosawa festménye - a legfelső fotó Kurosawa Árnyéklovas című filmjéből való
Milyen jelek utalhatnak arra, hogy nem megfelelő a céges kommunikáció ritmusa?

Az előnyök, amiket felfedezünk a versenytársakkal szemben, mire ki tudnánk használni, már eltűnnek. Mire sikerült volna a vásárló tömegekben tudatosítani, milyen előnyökkel jár, ha nálunk vásárolnak, addigra a versenytársaink, látva a kevésbé hatékony kommunikációt, ezeket a különbségeket el tudják tüntetni.

Amikor az üzeneteinket még a közvetlen dolgozóink sem értik, nem tudják mi a konkrét célja, milyen értékesítési mondatokat kell használni egy kampányban, akkor a vevőkkel még nehezebb lesz ezt megértetni. Ebből a zűrzavarból szokott kisülni, hogy a vevők mindig azokat az egyedi előnyöket emelik ki és kérik számon az eladón, ami számukra előnyös ugyan, de az értékesítőnek nem.

A kommunikáció időszakosságába, s abba, hogy emiatt újra és újra meg kell értetni a célkitűzéseink a dolgozóinkkal, újra és újra elmondani az ajánlat konkrét tartalmát az ügyfeleinknek, ebbe mindig belefáradunk. S így az időszakos, vagy egészen változó ritmusú kommunikációban csak elfáradunk és idegesek, szellemileg kimerültek leszünk tőle.

Ha (tisztjeik) nagy barátságosan és udvariasan beszélgetnek embereikkel, akkor elveszítették a tömeg (bizalmát). Ha minduntalan jutalmakat osztogatnak, akkor nehéz helyzetben vannak.

folyamat menedzsment
Épp a megfelelő állandó ritmusú kommunikáció és az ehhez kapcsolódó munkatevékenységek teszik nehézzé a vezetők számára, hogy következetesek legyenek a dolgozóikkal. Szívesebben beszélnek velük az életük általános dolgairól, mint a munkáról, mert ott több egyetértést tudnak elérni. Mivel nincs közös megértés, a megfelelő belső és külső kommunikáció miatt, ezért csakis külső ösztönzők, a jutalmak tudják megmozgatni az embereinket. A megfelelő motiváltság hiányával, viszont a szervezetünk mozgása sohasem lesz olyan, amit egy hadvezér elvárna a seregétől.

Ha szokásává tesszük a népnek, hogy amire tanítjuk, mindig teljesítse, akkor a nép mindig engedelmeskedni fog.

A jól felépített kommunikációink, hogy mindig mozgásban vagyunk, legnagyobb előnye, hogy a vevőink pontosan érteni fogják, mi az, amit csinálunk és mi az, amit ajánlunk nekik. Ennek köszönhetően a legnagyobb jutalom, hogy az ilyen vásárlók mindig megfelelően reagálnak a kampányainkra.

0 megjegyzés:








Népszerű bejegyzések